Getter och fång

fejko

Trådstartare
Kan getter få fång? Mina getter går lösa och de börjar bli lite smårunda. Har hört får kan få fång? Stämmer det? Är det samma sak med getter?

Sv: Getter och fång

Kan kossor också få fång? Får getter, får och ev. kossor då fång av samma anledning som hästar? Hade aldrig hört talas om det förut.

javill skrev:
Kan kossor också få fång? Får getter, får och ev. kossor då fång av samma anledning som hästar? Hade aldrig hört talas om det förut.

Min grannbonde har kor och han sa att kossor ofta får fång i samband med kalvning.

peter_lundin skrev:
Ja getter kan få fång.
PL

Jag tänkte låsa in getterna tillsammans med hästarna några timmar om dagen för att de inte ska bli för tjocka. Tror du det räcker eller måste jag stänga in dem i en hage? De har alltid fått gå lösa så jag tror de skulle bli jättesura om jag stängslar in dem.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har en hona på 10 år, hon har fått två kullar för länge sen där vi har behållt en hane som nu är 8 år. Nu fick vi en ny kattunge för...
Svar
11
· Visningar
907
Senast: Lingon
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
346
Senast: MiaMia
·
Övr. Djur Stör mig på jordbruksverkets förslag på nya kravmått för djur. Går de igenom kommer det innebära slutet för småskalig djurhållning. 11 12 13
Svar
248
· Visningar
11 006
Senast: Efwa
·
Relationer Julen kommer snabbare än jag vill och nu börjar jag leta efter bra presenter. Tidigare har jag gett bort upplevelser, mat och...
Svar
0
· Visningar
362
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka