Ghost eller Star Trekk?

FreeLou

Trådstartare
Är på jakt efter en till sadel att alternera med. Har två kortryggade hästar och för tillfället endast en sadel- sensation g3.

Har tidigare haft den gamla modellen av Star Trekk Comfort och trivdes bra i den. Sneglar nu mot den nya varianten de släppt. Jag har även övervägt en Ghost som blivit så populära.

Är det någon som har erfarenhet vet av bägge dessa märken? Likheter? Passar typ av häst? Det är rätt stor prisskillnad på dessa sadlar nya. Väger Star Trekks prisskillnad upp i kvalitet?
 
Är på jakt efter en till sadel att alternera med. Har två kortryggade hästar och för tillfället endast en sadel- sensation g3.

Har tidigare haft den gamla modellen av Star Trekk Comfort och trivdes bra i den. Sneglar nu mot den nya varianten de släppt. Jag har även övervägt en Ghost som blivit så populära.

Är det någon som har erfarenhet vet av bägge dessa märken? Likheter? Passar typ av häst? Det är rätt stor prisskillnad på dessa sadlar nya. Väger Star Trekks prisskillnad upp i kvalitet?

Jag har som du bara erfarenhet av Startrekk men har också sneglat mot Ghost om/när jag ska köpa något att variera barbackapadden med. Det jag är rädd för med Ghost är att få för mycket "uppepå" känsla 🤔 alltså att den bygger mycket på höjden och därför kanske känns ostabil? Jag skulle nog klara mig utan extra padd för vad jag fattat för behöver man bara ha det om man väger över en viss vikt? Tycker även på bilder att dom ofta ser ut att luta framåt? 🤔 Men som du säger, väldigt stor prisskillnad och Ghost har ju blivit väldigt populära så då borde dom ju ändå vara bra.
 
Jag har en Star trekk espaniola från 2013. Tycker riktigt bra om den, legat bra på flera olika hästar. Min gamle häst hade den som "första hands sadel" i 6 år.
 
Funderar också i samma banor som du. Men nya startrekk comfort verkar ju inte finnas i shorty längre utan bara den nya english och som western , vilka jag förstår har längre anläggningsyta än den gamla shorty?
Sneglar även mot Ghost som verkar vara otroligt anpassningsbara och lite billigare än en ny ST...
Vad jag fått höra är att Ghost passar bättre för en häst med manke och att även om sadlarna är längre , så är själva ytan mot hästen enormt kort. Vilket tilltalar mig då min pålla har otroligt kort bred rygg.... drar lätt 115 i täcken!
ST verkar vara enormt hållbara, min stallkompis rider än i sin från 2013 . Ingen aning om hållbarheten på Ghost?
Sen slipper man väl pad under på ST också? Ahhh, mindblowin ! 🤯
 

Liknande trådar

Utrustning Då jag ska bli hästägare igen behöver jag självklart en ny sadel också (maxpris 20 000). Jag ska självklart ta hjälp av sadelutprovare...
Svar
6
· Visningar
955
Senast: ufot
·
Utrustning Hej! Jag är ute efter en bomlös spansk variant av sadel. Har kollat på lite olika varianter, men fastnat för Masterback espana och Star...
Svar
5
· Visningar
1 919
Senast: escamillo
·
Western Hej! Jag kollar efter en bomlös sadel åt min arab. Är det NÅGON som kan hjälpa mig:) Vore så oerhört tacksam. Vill ha en bomlös...
Svar
9
· Visningar
2 346
Senast: Terese
·
S
Utrustning Funderar på att skaffa en bomlös dressyrsadel åt varmblodet jag rider. Har en FreeMax evo just nu, men den ligger lite för mycket på...
Svar
8
· Visningar
3 783
Senast: Saril
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp