MimmiNO

Trådstartare
Hei,
Skal på GHS for første gang (som tilskuer) og lurer på om man kan ta med mat og drikke inn på området/arenaen fra utenifra feks Ica?
Har vært steder hvor det ikke er lov, som er vanskelig for meg som har mat allergi.

Tar i mot alle tips for å få best mulig opplevelse.
 
Jag tar i princip alltid med mig mat/mellanmål in och det är inga problem :)

Svårare kanske med varm mat dock - men mässan som ligger i anslutning till själva arenan har verkligen blivit bättre på mat med åren så numera finns det flera olika grejer att välja mellan. McDonalds och Subway finns inne på Scandinavium också och det finns många bra ställen runtomkring mässan/arenan som borde kunna hantera matallergi :)
 
Vi tar också med mackor och bullar, plus saft och kaffe - aldrig varit problem de senaste 20 åren :)
Mässans mat däremot :meh: visst den har blivit bättre men ännu inte tillräckligt bra för att vara god :p
 
Jag har alltid med mig något att äta och dricka. Mellan klasser kan man också gå ut och äta på någon restaurang t.ex. när de ska bygga bana inför nästa klass har ett thaiställe i närheten som jag brukar gå till. Både billigare och godare än mat på mässan brukar också köpa dricka och frukt på närmaste affär både ica och netto när jag går ut och äter finns i närheten. Vattenflaska att fylla på är ju också ett alternativ.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og jeg trenger å skrive av meg.... kanskje er det noen andre der ute som har hatt lignende...
Svar
18
· Visningar
1 003
Senast: Lobelia
·
Hästvård Hei, Jeg står på en liten stall med plass til 6 hester og nå skal det komme en hest fra Spania. Den kommer ikke til å bli satt i noen...
Svar
7
· Visningar
1 316
Senast: warg
·
Övr. Hund Behøver hjelp og synspunkter. Skriver på norsk så blir det minst feil. Jeg og samboeren fikk oss ny hund for 6 år siden, en da 9 mnd...
Svar
4
· Visningar
1 231
Senast: Bison
·
Träning Rir en fjording på rideskole. Når vi jobber med venstregalopp blir hun forferdelig vrang og sterk. Jeg har vært turrytter i over ett...
Svar
6
· Visningar
1 145
Senast: Naranja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp