Gifta sig en gång till - i Las Vegas

Blueberry

Trådstartare
Dagens bästa bukefråga: Hur gör man om man vill gifta sig med samma man en gång till? I Las Vegas? :D

Är det det som heter att "förnya sina löften"? För det vill vi ju egentligen inte, vi vill ju bara gifta oss en gång till.
Är det ens möjligt?

Det borde väl räcka med att vi fyller i en sån där äktenskapslicens? Och som jag förstår det så krävs det inget underlag, utan bara en underskrift och ett leg för att få en sån - och sen är det bara att tuta och köra mot närmsta kapell?

Har ni några erfarenheter att dela med er av medan jag fortsätter att googla hejvilt?
 
Sv: Gifta sig en gång till - i Las Vegas

Kan kan man kanske, om de i USA inte har koll på att ni redan är gifta. Men det är troligt att man kräver någon form av bevis på att ni inte redan är gifta, i syfte att förhindra bigami. Jag förstår inte riktigt poängen dock. Ni är ju redan lagligt gifta så det kan ni inte bli igen utan att skilja er först. Det ni är ute efter är väl bara någon sorts ceremoni som är som en vigsel, eller? Någon rättslig verkan kan ju inte uppkomma. Det enda ni rent faktiskt kan göra är förnya era löften. Men ni kanske kan utforma ceremonin precis som en vigsel. Det vet jag inte hur man skulle ställa sig till.
 
Sv: Gifta sig en gång till - i Las Vegas

If you're married in Vegas you're only married in Vegas! Iaf om du frågar Phoebe Buffay ;)

Nej tyvärr så vet jag inte!
 
Sv: Gifta sig en gång till - i Las Vegas

If you're married in Vegas you're only married in Vegas! Iaf om du frågar Phoebe Buffay ;)

Nej tyvärr så vet jag inte!

Jag vet. Har gjort det för 3 decennier sen. Godkänns inte av Svenska myndigheter men det var rätt mysigt i alla fall :D
 
Sv: Gifta sig en gång till - i Las Vegas

Jag vet. Har gjort det för 3 decennier sen. Godkänns inte av Svenska myndigheter men det var rätt mysigt i alla fall :D

Det här hittade jag på en sida om bröllop i Las Vegas:
Du behöver även ansöka om en bröllopslicens som kostar ca $55. Det ansöker du om här Marriage Bureau, 201 Clark Avenue. Detta skall sedan lämnas in på skattemyndigheten för att vigsel skall vara giltlig i Sverige.

Men i TS fall så vet jag inte hur de ställer sig, det är ju lite speciella omständigheter.
 
Sv: Gifta sig en gång till - i Las Vegas

Jag vet. Har gjort det för 3 decennier sen. Godkänns inte av Svenska myndigheter men det var rätt mysigt i alla fall :D

Yes, någon som vet! :D

Svenska myndigheter och skatteverket struntar vi i, det är själva gifta-sig-i-Vegas-grejen vi vill åt.
(Och vi kan gärna låtsats att det är första gången vi gifter oss. Vi kan kanske komma undan med att "Vi har ju bara samma efternamn för att det ska stå rätt i passet" eller något sånt...
 
Sv: Gifta sig en gång till - i Las Vegas

(Och vi kan gärna låtsats att det är första gången vi gifter oss. Vi kan kanske komma undan med att "Vi har ju bara samma efternamn för att det ska stå rätt i passet" eller något sånt...
Eller "vanligt svenskt efternamn, så vi råkar bara heta samma."

(Kände två stycken Bengtsson som skulle gifta sig med varandra. Undrar fortfarande hur de fyllde i efternamnsblanketten. Det har jag undrat så länge att de har hunnit skilja sig också.)
 
Sv: Gifta sig en gång till - i Las Vegas

jag vet två Larsson som gifte sig. Nu har jag ingen aning om hur nån namnblankett ser ut, men jag vet att det blev att hon tog hans efternamn. Fast i praktiken var det ju ingen skillnad :)
 
Sv: Gifta sig en gång till - i Las Vegas

Undra hur man fyller i blanketten när man vill ha tillbaka sitt flicknamn igen ;-)
 
Sv: Gifta sig en gång till - i Las Vegas

Yes, någon som vet! :D

Svenska myndigheter och skatteverket struntar vi i, det är själva gifta-sig-i-Vegas-grejen vi vill åt.
(Och vi kan gärna låtsats att det är första gången vi gifter oss. Vi kan kanske komma undan med att "Vi har ju bara samma efternamn för att det ska stå rätt i passet" eller något sånt...

Eh? Ingen bryr sig om ert efternamn om ni heter John Doe båda två så är det bara att köra på. Giftemålet är bara legalt i Nevada i alla fall.
 
Sv: Gifta sig en gång till - i Las Vegas

Dagens i särklass bästa tråd!

Jag vill se foton om du lyckas klura ut hur det går till :D

Tänkte du köra på en ordentlig klänning också? Bara tänkte att eftersom ni redan har gjort det "ordentliga" bröllopet med släkt och vänner så kan man ju ha lite kul med kläder och grejer :D

Inglo - som försöker klura ut hur man registrerar sitt giftermål i UK.......
 
Sv: Gifta sig en gång till - i Las Vegas

Klart det kommer bilder om/när det händer!
Vi siktar på att göra det 2015, så vi har ett tag på oss att spara ihop pengar, planera och undersöka. :angel:

Och jadå, klart att det blir vit klänning och ny ring. :D
 
Sv: Gifta sig en gång till - i Las Vegas

Ingen erfarenhet av Las Vegas, men cermonin du vill ha har inte någon betydelse för myndigheterna. Alltså borde bara vara att kontakta ett bröllopskapell och beställa ett "vow renewal package".
 
Sv: Gifta sig en gång till - i Las Vegas

Vi gifte oss i Vegas, elvis som vigselförrättare vid vegasskylten :D.(lagligt vigda efter att skickat in alla papper till svenska myndigheter)
Eftersom ni redan är gifta så slipper ni antagligen en del pappersarbete.
Bestäm vart ni ska gifta er och hur, skicka ett mail till stället och fråga om det går bra med dn cermonin trots att ni redan är gifta.(tror säkert det går bra).

Vi planerar också resa till vegas 2015. Då firar vi 10 år tillsammans, 5 som gifta. Är lite sugen på att förnya löftena. :)
 
Sv: Gifta sig en gång till - i Las Vegas

jag vet två Larsson som gifte sig. Nu har jag ingen aning om hur nån namnblankett ser ut, men jag vet att det blev att hon tog hans efternamn. Fast i praktiken var det ju ingen skillnad :)
Man ska kryssa i om man väljer gemensamt efternamn eller om var och en behåller det efternamn de hade före vigseln. För två personer med samma efternamn är det alltså strunt samma vilket alternativ man väljer, men just därför är jag så nyfiken.
 
Sv: Gifta sig en gång till - i Las Vegas

Jag vet. Har gjort det för 3 decennier sen. Godkänns inte av Svenska myndigheter men det var rätt mysigt i alla fall :D

Alltså...mitt svar var ett skämt :D (Från Vänner)

Viglsar i Vegas är väl precis lika giltiga som de i Oslo så länge de utförs av en auktoriserad vigselförrättare.
 
Sv: Gifta sig en gång till - i Las Vegas

Man ska kryssa i om man väljer gemensamt efternamn eller om var och en behåller det efternamn de hade före vigseln. För två personer med samma efternamn är det alltså strunt samma vilket alternativ man väljer, men just därför är jag så nyfiken.

En av mina kusiner gifte sig med en kvinna med samma efternamn som han. Efter månadslånga diskussioner enades de om att de båda skulle behålla sitt eget efternamn, inte att den ena skulle ta den andras. :D
 
Sv: Gifta sig en gång till - i Las Vegas

far nastan lust att gora det sjalv :D har ju anda en extra brollopsklanning som ligger och skrapar :o ska bara lagga pa mig ca 30kg sa att den passar :crazy:

forresten har jag tva vanner som gifte sig tre ggr :D borgligt och katolskt (i USA) och sist men inte minst ett indiskt brollop :D
 
Sv: Gifta sig en gång till - i Las Vegas

far nastan lust att gora det sjalv :D har ju anda en extra brollopsklanning som ligger och skrapar :o ska bara lagga pa mig ca 30kg sa att den passar :crazy:

forresten har jag tva vanner som gifte sig tre ggr :D borgligt och katolskt (i USA) och sist men inte minst ett indiskt brollop :D

Vad roligt :D


Det var så himla härligt att gifta sig att jag kan tänka mig att göra det ganska regelbundet :love:
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 951
Senast: jemeni
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 091
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
5 642
Skola & Jobb Hur ska jag hantera min kollega? För 6 veckor sedan började jag på ett nytt jobb. Jag fick dela rum med en man som verkade trevlig om...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 954
Senast: Stalone
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp