Gillar kaniner att bada?

Sv: Gillar kaniner att bada?

inte min förra. hon hoppade ur badkaret och drog järnet tillbaka till sin bur

Hon var jätte smutsig och vi hade ca 2-3 cm ljumet vatten i badkaret.

min ena kanin ÄLSKADE att bada han kunde sitta i evigheter och låta mej skölja varmvatten över honom (spyflugor hade lagt ägg i pälsen på han annars hade han inte behövat badas). :devil:

den andra är skäcktecknad och hade lekt i skiten så jag skulle bara skölja av det värsta, kanin får panik och försöker fly längs väggarna så de bidde att sitta o gno med blöt hannduk ist.

den tredje brydde sej inte ett skvatt när jag skulle tvätta bort kissfläckar

dom andra har jag inte badat

Tack båda två för svaren! Jag får väl testa mig fram och se om jag har en bad-kanin eller ej :D

Min kanin gillade inte att bada, fast ibland hade han inget val :angel:

Haha, jättesött så länge man har en kanin som uppför sig och inte kissar i sängen. :p

man ska igentligen inte bada kaniner för då försvinner deras naturliga fetter ifrån pälsen. bada bara din kanin om den är mycket smutsig elelr hat tex flugägg i pälsen. :crazy:

Liknande trådar

R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
1 199
Senast: hastflicka
·
Övr. Djur Stör mig på jordbruksverkets förslag på nya kravmått för djur. Går de igenom kommer det innebära slutet för småskalig djurhållning. 11 12 13
Svar
248
· Visningar
10 969
Senast: Efwa
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 278
Senast: Bison
·
Däggdjur Hej. Två renrasiga ej besläktade Hermeliner fick en kull i dagarna med 3 dödfödda och missbildade ungar. Det var hennes första kull och...
Svar
4
· Visningar
731
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka