Malin_L

Trådstartare
Nu har jag suttit och försökt i ungefär hundra år att få bort ovälkomna huvuden i en annars fin bild.

Jag har försökt läsa mig till hur jag ska göra men jag fattar inte och känner mig nu som världens mest korkade människa!
Kan någon förklara enkelt hur jag kan göra. Det är en bild på ett brudpar men tyvärr kom det med ett barnhuvud längst ner i bilden :(. Går det att redigera bort på nåt bra sätt?

Det är egentligen lite för mycket för att jag ska vilja beskära tyvärr. Annars hade det varit allra enklaste sättet!

Det beror lite på vad det är för bakgrund bakom det som ska tas bort - alltså hur lätt det är att få ihop det som är omkring objektet som ska bort på ett snyggt sätt. Svårt att förklara märker jag :p

Det beror lite på vad det är för bakgrund bakom det som ska tas bort - alltså hur lätt det är att få ihop det som är omkring objektet som ska bort på ett snyggt sätt. Svårt att förklara märker jag :p

Det är delar av brudparets klädsel typ. Men jag tycker som sagt att det försvinner för mycket om jag ska klippa bort huvudet. Jag ska se om jag kan lägga upp bilden här så kanske det är lättare att förklara!

Du kan använda kloningsverktyget genom att hålla ner "ctrl" och sedan klicka på det du vill ska ta plats där barnet är. Så om barnet står framför bruden så ctrl+klicka på den vita klänningen, släpp sedan ctrl och måla små små streck över barnet/det som ska bort.

Så här ser bilden ut!
IMG_3411-kopia_zps6a7e95c3.jpg

Det där ska nog en riktig kunnig göra isf för det är så mkt detaljer bakom huvudet så att säga - svårt att få det snyggt tyvärr!

Jag hade beskurit den hårt både uppåt och nedåt så att den blir liggande i formatet.
Knipsa bort både paraplytopp och barnhuvud!

Säger också beskära, bort med huvud och paraply.

Blir nog väldigt svårt att få till en snygg bild annars om man vill få bort störande objekt (och tyvärr många gånger går en bilds förutsättningar inte att ändra lätt med en massa redigering)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 530
Senast: __sofia__
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 713
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 389
Senast: Marvin
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För drygt 10 år sedan plöjde jag böcker om hälsa och framförallt hormonell hälsa, och läste boken “Kaos i kvinnohjärnan” för första...
Svar
8
· Visningar
1 117
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp med diarré?
  • Valp 2025