Gissa rasen (Raserna)

_Viva_

Trådstartare
Dags att gnugga geniknölarna. :laugh:

Valperna är 14 veckor gamla och helsyskon. Den svart/tan färgade kan stå under magen på den röda om den senare "drar in magen lite".
Med blandrasavel kan man aldrig garantera vad man får och dessa damer är verkligen beviset för det!

Men vad är det för slags korsning?

daisymeme.jpg

daisy.jpg

daisymeme2.jpg

Sv: Gissa rasen (Raserna)

Det hade varit intressant att få se bilder på dem uppställda från sidan men jag gissar Pinscher/Dvärgpinscher ;)

Jag lägger min gissning på Chihuahua/Dvärgpincher - har fått för mig att dvärgpinchern är en ganska jämn ras means chihuahuan ju kan ge både långa o korta ben.

Lägger till en kanske lite mer långsökt gissning på Italiensk vinthund/chihuahua. Vavvan kan ju ge de olika höjden på benen samt färgrn på den svarta(kanske röda med) mrn sen så tycker jsg den röda står så typiskt italienare, men det kanske fler småhundar gör:p

tänkte också dvärgpinscher så fort jag såg bilden, andra tanken var någon sorts vinthund, men den tanken har jag ingen som helst aning om varifrån den kom :D

Galet söta.

Gissar pincher & Tax
Eller Pincher & vavva eller kan det vara alla 3? :D

Jag gissar nog också på dvärgpincher/tax!
Får väl se vad svaret blir sedan :)

Hoppas på att jag får lov att låna tråden lite förresten?

För nu lägger jag in lite bilder på min blandis, alltid lika kul att veta vad folk tror att hon är för ras! En av dom är löjligt lätt, men den/de andra? :D

CIMG5117.jpg

Som valp 8 veckor.

CIMG5623.jpg

Runt halvåret.

P4062259.jpg

I våras.

CIMG5791.jpg

Och nu i somras.

Hon är en mycket lyckad blandras om jag får säga det själv :)

_Viva_: Alltså, dem ser ut som Pinschers tycker jag! :p Möjligtvis då blandning av Pinscher/Dvärgpinscher som nämnts tidigare. :crazy:

Libra: Chihuahua/Papillion ser hon ut att vara. :)

Ser ut som en chihuahua och en papillon. De första hundarna går jag medströms och gissar på dvärgpinscher och tax jag med ;)

Jag tror absolut på Pappilion/ mellanspets! För den vovven är helt enormt lik den mina föräldrar har.:laugh:

Hoppas på att jag får lov att låna tråden lite förresten?

För nu lägger jag in lite bilder på min blandis, alltid lika kul att veta vad folk tror att hon är för ras! En av dom är löjligt lätt, men den/de andra? :D

CIMG5117.jpg

Som valp 8 veckor.

Jag gissar Papillon/Tibetansk spaniel

Ni har 50% ratt!

Pappa ar Dvargpinscher och mamma ar..... Jack Russel. :laugh:

Åhhhh :)
Hur är dem i betéendet?
Hur var tiken? färg? lång/kortbent?
Hur var hanen? färg?
Skulle du tänka dig att göra om denna blanding? :)

har själv en jack russel tik som jag hade en dröm om att para med en pinscher, vanlig eller dvärg.
Men det är myyycket jakt i henne & hon har mkt energi så har överväkt att inte para henne alls.
Folk sa att pinscher är det sista jag skulle para henne med då dem är gryymt jobbiga(?) mkt vakt (?) och aggresiva(?) vilket inte är min bild utav dem ?

Mycket frågor, hoppas du orkar svara :)

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 883
Senast: valpköpare
·
Hundhälsa AAaaaahhhh denna beslutsångest. Jag har bokat den sista veterinärtiden. Två dygn kvar. Försökte få tiden redan förra veckan men veten...
Svar
10
· Visningar
2 759
Senast: Pancakes
·
Övr. Hund Citerar från Facebook "STULEN VALP MALMÖ 16 juli 2014! Nellie 10 veckor, Mops, STULEN ca kl 20.15 den 16 juli 2014 från Lönngatan nära...
Svar
0
· Visningar
1 070
Senast: purity_666
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och... 15 16 17
Svar
335
· Visningar
47 234
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Guldfasanerna
  • Bästa kloslipen?