Gissa rasen tråd?:)

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Duddi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 457
  • Visningar Visningar 22 426
Sv: Gissa rasen tråd?:)

Hittar du någon ras som passar omöronen står upp?

Hon säger att det är en kuggis, kanske betyder att den inte är rastypisk? :idea:

Jag tycker det ser ut som en spets eller jakthund på kroppen o påminner om en golden/labbe på huvudet..

det påminner lite om en pälsad mexikansk nakenhund.. men det e säkert fel det med :D

Nädu Radon! Nu måste du berätta tycker jag.
har gått igenom hela mitt register men jag kommer inte på rasen, har för mig att ja sett denna förut och hört namnet men kommer ingen vart ändå =)
Så berätta nu...

Jag tar mig friheten att lägga in en ny hund ^^
Två raser!
Ena är väldigt lätt då han är lik, den andra kanske är lite svårare..
DSCN1134.jpg

DSCN1124.jpg

DSCN1179.jpg

Ser ut som en labbe/setter eller labbe/vorsteh.....

Jag tycker att kroppen och färgen ser ut som en laika och huvudet kan stämma på en ung laika men dock inte öronen... Men då har jag absolut ingen uppfattning om storleken på den så det kan ju vara en minihund med....:crazy:

Nädu Radon! Nu måste du berätta tycker jag.
har gått igenom hela mitt register men jag kommer inte på rasen, har för mig att ja sett denna förut och hört namnet men kommer ingen vart ändå =)
Så berätta nu...

jag svarade på hon som gissade rätt.. hehe. kuggisen var att den oftast är naken.. och den har oftast ståndöron. :D

Det är Ravens tur, eftersom denne svarade rätt senast.
Vi får vänta & se om det händer nåt! :smirk:

Liknande trådar

Övr. Hund Det känns som.om det dags för en ny presentations tråd av våra bukehundar då det känns som om det var ett tag sen sist! Bild... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 666
Senast: Ginne
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 211
Senast: Digbil
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 591
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Försöker slippa ett bilbyte och ändå få in tre hundar, så kikar på lite olika lösningar. För det första ska en ny takbox inhandlas...
Svar
17
· Visningar
1 054
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka