Gissa rasen tråd?:)

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Duddi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 457
  • Visningar Visningar 22 426
Sv: Gissa rasen tråd?:)

Då undrar jag vad detta är för hund?

Hund_2.jpg

Är det en jindo?

Är det inte någon munster inte liten munsterländer?:p

Heter ju lite mer än så, men du är inne på rätt ras ;)

Korea Jindo Dog :D

Det är inte alltid man benämner en hund med hela rasnamnet. Tidigare i tråden gissas det tex på "tollare", men visst, den är vanligare och sålunda är dess smeknamn också vanligare.

Eurasier..? eller kanske Canaan Dog?

Senast ändrad av en moderator:

Ledtråd:

The physique of the **** enables it to withstand severe cold and heavy snowfalls. It is a wild and powerful dog by nature. It is always alert and suspicious by nature, making him an excellent watch dog. In addition to being a fearless hunter, it is extremely loyal and devoted to its owner. To show its owner that he is happy to see him, the **** howls like a wolf. He is impulsive and fast and has a light gait. Coat colors are usually red or white, but black, sesame, brindle and fawn are also acceptable. Most dogs have black spots on their tongue, suggesting an ancestral genetic link with the Chinese Chow Chow and the Sharpei.

(Namnet har inte fyra bokstäver..Jag bara gjorde fyra pluttar)

Shiba?(Tioo)

Senast ändrad av en moderator:

Nej. Hm, den verkar svår. Här kommer en annan rolig bild som är kul för att den är målad. Gissa gärna på den första också, dock.

hund3.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Det känns som.om det dags för en ny presentations tråd av våra bukehundar då det känns som om det var ett tag sen sist! Bild... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 695
Senast: Ginne
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 212
Senast: Digbil
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 604
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Försöker slippa ett bilbyte och ändå få in tre hundar, så kikar på lite olika lösningar. För det första ska en ny takbox inhandlas...
Svar
17
· Visningar
1 060
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka