Gisslandtagandet i Malmö

rubytoo

Trådstartare
:cry:

Måste nog säga att jag blir helnipprig av det. Barnet är ju bara 2år så han är nästan lika gammal som min son. Såg bilderna från press.se och då slog det på mig ännu mer att vilket fruktansvärd situation både för barnet och mamman

Hur skulle man reagera själv? Hur skulle ni reagerat, rent hypotetiskt alltså? Och hur sjutton kommer man över det? Och det lilla barnet, hur traumatiserat blir det?

http://www.pppress.se/bilder/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=294842&g2_serialNumber=3

http://www.pppress.se/bilder/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=294870&g2_serialNumber=3

Sv: Gisslandtagandet i Malmö

Har totalt missat vad som har hänt men man får ju en obehaglig känsla i magen bara av bilderna:crazy: Stackars barn!

Åhfysatan :crazy::cry:
Jag har inte den blekaste aning om hur jag reagerat, mer än att inte tror jag skulle ha samma styrka som den stackars mamman i artikeln. Sjukt imponerande att verka lugn och hålla ögonkontakt med barnet under hela tiden. Magkänslan säger att jag hade skrikit och vrålat och velat ta mig in till mitt barn.

Bläh, jag gråter bara av att läsa artikeln...

Samma här... blir så ledsen bara av att läsa om denna händelse. Stackars barn och stackars mamma som står där och visar detta lugn, men tänk hur det måste kännas inombords! Det är fruktansvärt, man lider verkligen med dom när man ser inslagen och bilderna. Och blir samtidigt så glad att det slutade bra (fysiskt i alla fall) även om det är mycket bearbetning kvar. Hoppas inte den stackars pojken blir alltför traumatiserad av detta :(

Vilken mardröm, nog bränner det lite under ögonlocken och det går rysningar genom kroppen när jag tänker på vad det stackars barnet upplevde och mamman ( + andra anhöriga ). Jag menar, vem har inte haft barnet gående bredvid sig likt denna situation?

USCH!!!

Åhfysatan :crazy::cry:
Jag har inte den blekaste aning om hur jag reagerat, mer än att inte tror jag skulle ha samma styrka som den stackars mamman i artikeln. Sjukt imponerande att verka lugn och hålla ögonkontakt med barnet under hela tiden. Magkänslan säger att jag hade skrikit och vrålat och velat ta mig in till mitt barn.

Bläh, jag gråter bara av att läsa artikeln...

Ja jag håller med är extremt imponerad av mamman och hoppas av hela mitt hjärta att de inte tar för stor skada av detta.

Hoppas verkligen att man aldrig någonsin behöver uppleva en liknande situation så man får reda på hur man hanterar den :(

När jag läste om det den första gången grät jag bara rätt ut, hade jag haft den satans mannen i närheten hade jag nog pucklat på honom...
Nu läste jag det igen, och drabbas av samma ilska mot en idiot som hoppar på ett hjälplöst litet barn!!!

Jag hade nog inte kunnat vara så lugn, och under flera timmar dessutom. Att höra sitt barn gråta och skrika efter sin mamma - det måste vara det värsta man som mamma kan vara med om. Kanske får man någon slags styrka i den situationen, som gör att man kan hantera den som hon gjorde, vad vet jag. Hur som helst är hon beundransvärd som lyckades behålla lugnet, och se sitt barn i ögonen hela tiden är ju så starkt att jag gråter bara därför! Att hennes anhöriga bara nöjde sig med en kommentar är jag också imponerad av, hade jag varit där hade jag gjort mer än så....

:cry: man kan inte ens föreställa sig hur hemskt det måste ha känts för dem alla tre.
Sitter och tittar på min 2½ åring som sitter här bredvid just nu och sjunger imse vimse spindel. Senast idag gick han bredvid vagnen från dagis till affären och sedan en bit på hemvägen. Det är helt ofattbart att någon skulle vilja ta ens barn:crazy::cry:

Liknande trådar

Avel är inköpt till Sverige. källa http://www.hastmagazinet.com/newsItem.aspx?id=47816&a=Webster%20till%20svensk%20dressyrjunior...
Svar
2
· Visningar
1 168
Senast: Cat_and_rat
·
Islandshäst Mitt sto på Island skall betäckas nu i vår. har inte helt bestämt mig för vem hon skall till. har 2 kandidater.. hmm ni kanske kan... 2
Svar
20
· Visningar
3 357
Senast: Mist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka