Jag har tre ggr på de senaste två åren hittat kattungar/ungkatter som jag med vild förtvivlan försökt att lämna in till katthemmet här i mina trakter,men då de har haft överfullt alla gångerna,så har det ej gått utan väntetid på minst två veckor är det som sägs..

Jag förstår problemet för de,men jag kan absolut inte ha katt hemma då den ena hunden inte på ngr villkor accepterar katt och det riskeras att bli onödig hetsjakt och med risk för många skador,framförallt på katten,men även på hunden.
Första gången ringde jag till ett par katthem i Sthlm,men de tog ej emot katter från utomkommunen för det är ändå fullt.Den stackars katten fick bo i mitt uteförråd i 3 veckor (!!),innan jag blev av med den.
Katt nr 2 lämnade jag in på Bagis,den var ortoligt undernärd och med vätskebrist så det stod härliga till.Jag förmodar att de avlivade den.
Katt nr 3,fick även den bo i uteförrådet i nästan en vecka pga kötid,men jag sa då att jag hittat den i Sthlm så då hamnade den på hem där.Numera "hittar jag inga" katter,jag kan ringa och säga att det finns en på en given plats,men,jag skulle inte ha varken tid eller möjlighet att ta hem en till,dessutom är det fruktansvärt synd om katterna som får sitta i förrådet i väntan på.
Det är en j-la skillnad att hitta en katt som äter själv och kan lämnas ett gäng timmar utan att den kyls ner eller kvider av hunger än om du jämmför med de två som hittades och togs bort.
Jag tycker precis likadant om blandrashundar och renrasiga hittehundar.Jag tycker precis likadant om hästar som är kraftigt undernärda och misskötta,de "mår" bättre av att tas bort.
Jag tänker inte sitta här och försvara mig för nått som jag tycker,jag skriver som du nyss skrev,har man inte orken,viljan,lusten,eller har råd och tid till att lyssna och försöka förstå vad andra tycker,ja då finns det ingen anledning till att ens försöka fortsätta denna diskussion,vi är helt enkelt väldigt oense..
När jag dessutom har skrivit upprepade ggr att detta handlade om nyfödda ungar som ska nappas x antal ggr/dygn och att det är skillnad när de är lite större..
Näe,de tycker jag nog bättre om de Animal Welfare-ställen jag stött på utomlands,där sticker de inte under stolen med,att de "sorterar" djuren efter ålder,storlek,typ,humör och hälsa.Behåller de som är någorlunda ok,och avlivar resten...