Glad överraskning hos SvRF

LadyCovergirl

Trådstartare
Idag blev jag minsann glatt överraskad. Smet in på SvRF:s hemsida för att kolla lite resultat på olika hästar och ryttare. Ser till min glädje att nu registreras alla regionala resultat också, även de där ekipagen inte blivit placerade.
Superbra, då kan man verkligen ha koll utan att behöva surfa runt på alla distrikt/klubbars egna hemsidor för att hitta resultat :bump:

Sv: Glad överraskning hos SvRF

Det är jättebra om man t.ex. ska köpa en häst eller dylikt :) Dessutom ser man även eventuella uteslutningar och inte bara helt genomförda ritter.
Konstigt att man inte hört eller läst något om det bara.

Hoppas att de gör en insats för att resultaten skall bli korrekta också.
Det var tex. lite tokigt när jag ponnyn skulle säljas och resultaten i databasen inte stämde med verkligheten eller annonsen.

Hoppas att de gör en insats för att resultaten skall bli korrekta också.
Det var tex. lite tokigt när jag ponnyn skulle säljas och resultaten i databasen inte stämde med verkligheten eller annonsen.

Det är ju verkligt tråkigt. Dock är det väl oftast klubbarna som gör fel, eller?
Jag har själv haft fel resultat inrapportera, eller inte alls :mad:

jag har åxå resultat som saknas :mad:
lite tråkigt när det var första plac. i msv fälttävlan åxå...
finns inte med på rankinglistan för det året öht pga det :mad:

jag tror att det ofta är klubbarna som inte rapporterar in (på rätt sätt) men ibland kan nog svrf själva ha slarvat när det saknas tex bara en klass från en tävling men de andra klasserna är med.

Senast ändrad:

undrar om de gör ngn skillnad på utesluten och utgått på egen begäran...
annars kan det vara lite missvisande, man kan ju ha gått ut av ngn anledning som inte har med hästens kapacitet/förmåga att göra - kan bli förvirrande vid ev försäljning.

(sen kan man ju bli utesluten av olika anledningar...hoppat fel hinder? jag? näää :angel: )

undrar om de gör ngn skillnad på utesluten och utgått på egen begäran...
annars kan det vara lite missvisande, man kan ju ha gått ut av ngn anledning som inte har med hästens kapacitet/förmåga att göra - kan bli förvirrande vid ev försäljning.

(sen kan man ju bli utesluten av olika anledningar...hoppat fel hinder? jag? näää :angel: )

Vissa tävlingar sätter ju uteslutna på sista plats och utgått på näst sista plats. Jag tycker att det i resultat ska synas om uteslutning skett pga två stopp, avsittning, fel hinder eller dylikt. Jag tycker också att utgått ska vara snäppet "bättre" än utesluten.
Jag har själv utgått i individuell klass när jag känt att ponnyn inte orkat efter två rundor i lagklass, varav en rätt tuff omhoppning ;)

Hoppat fel hinder har jag bara gjort en gång, något jag fortfarande inte fattat varför. Särskilt surt när det var en felfri runda i LA-debuten för övrigt :devil:
Har aldrig ridit fel väg annars :D

Vi gör det :D Brukar själv sitta vid datorn i domartornet ibland och är noga med skillnaden.
Våran hemmadomare är väldigt noga med att poängtera det åxå och tala om hur man ska skriva i programmet (RS Pro för vår del) för att det ska bli skillnad i resultatlistan.

Jag glömde ett hinder en gång, fö det enda lite roligare hindret på hela banan ett plank med slottsmotiv, och gick direkt på omhoppningsvägen :o (hata två faser A:0. :mad: )

jag har åxå resultat som saknas :mad:
lite tråkigt när det var första plac. i msv fälttävlan åxå...
finns inte med på rankinglistan för det året öht pga det :mad:

jag tror att det ofta är klubbarna som inte rapporterar in (på rätt sätt) men ibland kan nog svrf själva ha slarvat när det saknas tex bara en klass från en tävling men de andra klasserna är med.

Jag saknar resultat från en bra tävling. 2:a i LB och 6:a i LA vilket gjorde mig klar för MsvB med den ponnyn. Det var ruskigt surt :mad:

Däremot fick andra poäng i den klassen för de hade virrat till allting. Inte kul när de som hade 8-12-16 fel osv fick poäng men inte jag :(

Vi gör det :D Brukar själv sitta vid datorn i domartornet ibland och är noga med skillnaden.
Våran hemmadomare är väldigt noga med att poängtera det åxå och tala om hur man ska skriva i programmet (RS Pro för vår del) för att det ska bli skillnad i resultatlistan.

Jag glömde ett hinder en gång, fö det enda lite roligare hindret på hela banan ett plank med slottsmotiv, och gick direkt på omhoppningsvägen :o (hata två faser A:0. :mad: )

Bra bra :D Är jag funktionär så har min "hemmaklubbs" överdomare fått för sig att jag är grym som framhoppningschef. Jag överlever tydligen både ponnyer, ponnyryttare och ponnyföräldrar ;) Förutom ridhästar med tillhörande människor förstås.
Men jag trivs där, jag gillar att bossa :devil:

Jag glömde ett segelplank. Lär never hända igen iaf ;)

Hihi, jag brukar få vara banchef det tycker de tydligen att jag är bra på.
Om det inte är lagtävling förståss, då blir man satt framför datorn i sekretariatet..."du kan ju programmet" (öh?nej eg inte....men nån förklarade en gång för mig hur man gör - så nu är jag plötsligt expert :rofl: men jag är bra på att gissa iaf)

Hihi, jag brukar få vara banchef det tycker de tydligen att jag är bra på.
Om det inte är lagtävling förståss, då blir man satt framför datorn i sekretariatet..."du kan ju programmet" (öh?nej eg inte....men nån förklarade en gång för mig hur man gör - så nu är jag plötsligt expert :rofl: men jag är bra på att gissa iaf)

Haha, jag har faktiskt aldrig suttit i sekretariat. Utom det året då jag, ensam, arrangerade KM i hoppning och dressyr. Två deltävlingar. Satt i sekretariatet, tog emot anmälningar och betalningar, var speaker och räknade resultat på samma gång :)
Hoppningen red jag själv så då lånade vi in domare/speaker.

Men det är ju kul att folk gillar det man gör :)

Liknande trådar

Islandshäst Hej! Är det någon här som är med (har tävlingslicens) i både SvRF och SIF? Måste ni ansöka om tillstånd från SvRF för att få tävla på...
Svar
4
· Visningar
1 255
Senast: skuggi
·
V
Fälttävlan Nu är en helg fylld med fälttävlan över och jag tänkte berätta för er hur min helg med Fälttävlans-SM i lag för ponnier såg ut. Eftersom...
Svar
19
· Visningar
2 729
Senast: eapige
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Hönstråden II
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈