Glada hundar viftar på svansen?

Mina kineser viftar på svansen i full fart och hoppar och studsar och gör väldigt konstiga och roliga ljud och springer runt och hämtar leksaker som vi MÅSTE leka med precis då när dom får glädjefnatt, t.ex. när jag kommer hem eller bara mitt i ingenting eller när vi träffar sådana vi känner oavsett om vi är hemma eller ute. Ja jösses vad dom går igång.

Men sen använder dom svansen på olika sätt. Man kan se om dom är säkra, trygga, oroliga, spända, nyfikna. Alvin använder svansen när han vill saker. T.ex. om han vill ut och kissa, då sätter han på hundögonen och viftar sakta och mjukt på svansen och piper. Igår glömde jag ge maten exakt vid 17, då ställde sig Alvin bredvid mig i soffan och gjorde så.

Milou viftar på svansen när vi tränar något nytt och han tänker. Syns tydligt att det pågår mycket därinne i huvudet. När han lärt sig saken viftar han kraftfullt och självsäkert. Och innan träning av uppspelhet för att det är så roligt.

Alvin kan även vifta på kommando, började bara säga vift vift när han gjorde det och sen satte det sig så säger man så får man igång den lilla svansen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp