Glasfiberbom?

MagicaDeHex

Trådstartare
Jag har ett helsike att hitta en sadel till min häst. Nu så visar det sig att de "arabsadlarna" som finns på börjes kanske passar.
Dock har dom "glasfiber förstärkt träbom"......

Är det ngt att ha?

Sv: Glasfiberbom?

En sån typ av bom räcker utmärkt för den ridning som vi idkar i Sverige. Är faktiskt ganska vanligt material i bommar.

Börjes Arabsdlar är väl vanliga Simco's? Simco duger utmärkt. Bara den passar vill säga :)

//Waern

Ja det va en Simco. Har för mig att det är ett ganska bra märke. Det va just detta med glasfiberbommen som jag inte va säker på.
Tackar för svar:bow:

Blanda inte ihop den glasfiberförstärkta träbommen som är den som sitter i dom bättre sadlarna med platsbommar som finns i dom billigare. Råhudsklädda bommar har man främst till arbetssadlar, dom är dock tyngre än andra sadlar.

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
599
Senast: Ramona
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och... 2
Svar
33
· Visningar
2 592
Senast: Idaw83
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 864
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka