Glen Gordon schabrak!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare LinnHolmbom
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 2 177
L

LinnHolmbom

Hej! Jag har funderat på att köpa ett Glen Gordon schabrak, tycker dom var snygga och inte farligt dyra. Jag undrar dock hur kvalitéen är? Tappar dom form och färg? Isådana fall vill jag ju inte ha ett:p Skulle vilja ha ett i färgen dark copper med matchande luva men min ponny har alldeles för stora öron:cry: Ni som har dessa schabrak vad tycker ni? Är dom värda 375:-?

Sv: Glen Gordon schabrak!

Jag har inte sett ett enda GG-schabrak där kanten inte vikt upp sig efter tvätt, tyvärr :crazy:

Synd, för de har snygga färgkombinationer.

Kantbanden och passpoalen brukar krympa, men de gör de flesta schabrak för de som envisas med att tvätta dem i 40 grader. Tyget klarar det, men inte kantbandet och passpoalen.

jag hade ett men jag tröttnade på det och sålde men det höll passformen fint och schabrak ska inte tvättas på 40 grader det ska tvättas på fintvätt eller kallt 30 gr om man inte vill att dom ka bli urtvättade och tappa formen då;)

Våra har inte burit sig illa åt, trots att jag kör dem i 40 grader. Men jag brukar töja och sträcka innan jag hänger.

Men får ni dem verkligen rena om ni bara tvättar dem i 30 grader?

Jag kör nästan alla mina schabrak i 60 grader. De som inte tål det köper jag inte igen.

Jag tvättar alltid mina schabrak i 30 grader och dom blir iaf rena. ;)

*KL*

Tvättar alltid 40 grader utan problem men brukar dra i dom innan jag hänger dem på tork.

Liknande trådar

Körning I senaste Ridsport finns en artikel om körningen. Det är Christer Pålsson som reagerar på bristen av utveckling inom körningen. Han har... 7 8 9
Svar
161
· Visningar
17 956

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Husky från USA, tips och råd m.m

Hästrelaterat

Tillbaka