nexxa

Trådstartare
Att lägga mellan sadel och schabrak, hur bra är dem och hjälper det till att hålla stilla både vid uppsittning och under ridturen?

Sv: Glidskydd

Läste i nån tråd att nån hade glidskydd för mattor på sin häst som h*n inhandlat på jysk för några tior och va jättenöjd! Men ja vet inte ens hur såna ser ut. Men kan ju va värt att prova om man behöver det :D

om man bara ska ha mellan sadeln och schabraket så går såna man har under mattor jättebra att använda..jag hade det och jag var jätte nöjd..men sen hade jag en anti glidpad under schabraket också..hehe:) .

Har gumminät som är till för att ha under mattor. Har funkat kalasbra! Inköpt i en vanlig mattafär. 30:- metern kostade det och det räckte till 4st! Så dyrt blev det inte.

/Linnea

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 114
Senast: Görel
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
643
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
429
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka