Globus Clic dressyr

Ida_79

Trådstartare
Är det ngn här som har den sadeln? Hur är den att rida i,vad passar den på för rygg på ett ungefär? Har tittat på den länge nu o vill köpa en sån om den skulle passa min valack vill säga.
Släng in en bild på era Globus Clic dressyr sadlar med om du har:love:

Sv: Globus Clic dressyr

Har inte haft en själv pga att den inte passar hästen, har dock provridit och testat ett antal ex.

Den passar en kort rak rygg, dock inte för mkt manke. Finns i vida bomvidder.

Denna sadel är riden i tre gånger så har inte satt sig riktigt.

Jag gillar Clicen.

Jag hade en sån ett tag men hästen passade inte nå vidare i den så den såldes. Var bekväm att rida i och jag skulle gärna ha en sån om jag hade en häst som det funkade till. Nu är jag dock jättenöjd med min Kentaur Medea.

Hade en Globus Clic för några år sen. Trivdes bra med den men hästen växte ur den.

Här är en bild, har ingen bra bild från när den fortfarande passade hästen.
105_0518.jpg

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 277
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
720
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
663
Senast: Honey07
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka