Globus clic

Fiorano

Trådstartare
Är det en br dressyrsadel? Hur är den i sätet-ser djup ut på bild. Har den stora knästöd?

Sv: Globus clic

Den har ett djupt säte, dock är den friare i sätet än t.ex. Edinburgh osv. Och den har stora knästöd.
Den är skön, helt okej kvalitet för det priset.

Sv: Globus clic

Rakryggade hästar, antingen spikraka eller med något böjd rygg.
Passar väldigt korta hästar med, min häst har en rygg på 44,5 cm och jag har en Clic dressyr i 18". (de flesta i 18" ligger runt 50 cm)

Passar inte en alltför hög manke tror jag inte, en normalhög och lite högre funkar men jag har inte provat den på en häst som har en gigantisk manke, men jag tror inte att det skulle funka. Men allt därimellan funkar....

Liknande trådar

Utrustning Jag har hittat en Globus Clic begagnad som ägaren inte vet vidden på, ngn som vet vart den märkningen sitter? Det är bra pris så jag...
Svar
0
· Visningar
179
Senast: Aleel
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 667
Senast: morgaine
·
Utrustning Jag har börjat kika på täckeshängare och ser att de flesta verkar vara av sk bygelmodell. Visserligen går ju många att dra ut och göra...
Svar
5
· Visningar
623
Senast: Emma-pemma
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
872
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka