Globus Esperanza

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare fälttävlansnörd
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 910
F

fälttävlansnörd

Vad har ni för erfarenheter av sadeln? Sadelmakaren trodde att det i princip endast var Globus som skulle ligga bra på min ena häst då han är platt, BRED och relativt kort. Och jag är liten och smal.

Det andra alternativet var Jeremy Rudge, men då jag ska betala fyra nya sadlar och nya träns m.m. är det i en prisklass som jag inte har råd med just nu.

Så, vad tycker ni som provat den? Har inte ridit i en sån sadel på flera år och minns inte särskilt mkt. Det är ju en rätt billig sadel men sadelmakaren tyckte att den hade ett underpris och egentligen var i klass med dyrare sadlar.

Fram med åsikter... Ev. andra förslag på sadlar som liknar Esperanzan i sin utformning och prisklass (ligger på 8000 tror jag).

Sv: Globus Esperanza

min häst är också helt rak kort och rund som en tunna, och vi blev tipsade att en globus skulle passa.
så nu har vi en.. helt klart ett bra köp. den är jätteskön och passar perfekt för oss båda.
förutom att du måste smörja den ett antal gånger när den är ny. känndes som benen stod rakt ut ;)

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 201
Senast: super
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
662
Senast: cowgirl81
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 667
Senast: Ajda
·
Utrustning Är på jakt efter ny dressyrsadel och har efter mycket provande kommit fram till att min häst tyvärr behöver en ganska speciell sadel... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 570
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Husvagnsrenovering
  • Hiss eller diss - del 6

Hund, Katt, Andra Djur