Globus läderskydd?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare _breeze_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 764
B

_breeze_

Hur är dom i kvalitén? Ser fasligt snygga ut, men jagvet inte om dom är bra, priset är ju så lågt! Nån som har erfarenhet?

Sv: Globus läderskydd?

_breeze_ skrev:
Hur är dom i kvalitén? Ser fasligt snygga ut, men jagvet inte om dom är bra, priset är ju så lågt! Nån som har erfarenhet?

BILD BILD BILD!

815800.jpg

Antar att du menar dessa?

Rent generellt tycker jag att billiga läderskydd inte brukar kännas så roliga, ofta har de rätt hårda kanter och svårt att forma sig riktigt efter benen.
Men jag håller med, snygga är dem!

nrj precis, det kan nog vara så att kvaliten inte är så bra... satsar nog på ett par prestige eller dyon, snygga dom med !! :love:

Jag mailade Globus och frågade varför de inte hade bakskydd (kotskydd/bakstrykkappor) som matchade senskydden som ni lagt ut bild på i tråden.
Fick svar att de kommer ut om ca 2 månader! :)

Kände på dom på en mässa och dom var faktiskt riktigt mjuka!

Funderar på att köpa ett par och byta till silverfärgade spännen om det går.

Men altså... Kolla på bilden. Alla skydden ser ju inte likadana ut! :confused: Kolla de londonfärgade, där är spännet som ska gå ner runt kotleden helt högt upp, på de mörbruna är den jättelångt ner. Dessutom ser inte "ovansidan" likadan ut :crazy:

Antar att dom svarta och mörkbruna är ponny och dom andra full, sen är dom ju olika mycket böjda.

Har en globus sadel som jag är mycket nöjd med. Lädret är mjukt o smidigt och ett väldigt fint arbete, tycker både jag o sadelmakaren...
Så skydden tror jag är mycket prisvärd och tror inte dom är sämre än några andra

tyckte oxå de vara fina :love:
Men efter att mina tyglar gick sönder efter typ en dag så är jag allergisk mot globus :mad:

Kände på dem idag när jag var i hästbutiken, och de var betydligt mjukare än vad jag trodde! Mjukare än både hööks, chetak och prohorse's skydd. Läderkvalitén får man vad man betalar för, man kände skillnad på dem och mina från HG, men det är en del prisskillnad där också.
Så skulle jag vilja ha läderskydd men ändå inte lägga ut för mycket pengar så skulle jag nog köpa sådana!

Liknande trådar

Utrustning Jag har hittat en Globus Clic begagnad som ägaren inte vet vidden på, ngn som vet vart den märkningen sitter? Det är bra pris så jag...
Svar
0
· Visningar
188
Senast: Aleel
·
Utrustning Är det någon som har erfarenhet av Affectumsadlar? Det är ett relativt nytt märke, framtaget av en svensk sadelmakare. Jag har fått tips...
Svar
7
· Visningar
719
Senast: emma-vsm
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
943
Senast: MissFideli
·
Utrustning Någon som har en bra säkerhetsväst till rimligt pris att rekommendera? Gärna runt 1500:- ☺️ Har inte så mkt erfarenhet av västar men...
Svar
1
· Visningar
271
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V