Globus-sadler!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Formosiss
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 853
F

Formosiss

Er det noen her som vet om disse sadlene kommer i mindre størrelse/storlek enn 17 1/2? (Med bomstørrelse/storlek 36)
I så fall, produseres disse lenger? Hvor kan man få tak i dem?

Fikk høre at de ikke finnes i mindre enn 17 1/2, men synes dette virker rart da dette jo er rimelig stort.

Håper på svar! :bump:

Sv: Globus-sadler!

Hei igjen! ;)
Jeg har ikke sett islandssalen i kortere enn 17,5", men det er ikke sikkert at den er så groteskt lang av den grunn... Send en mail til f.eks. www.lillhastenistav.se og spør om de gidder å måle en under for deg. (Regner med at det er av hensyn til hesten du leter etter 16" og 16,5"...)

Den er for lang. Den ble prøvd av saltilpasser i dag, og den skulle vært 16" - maks 16,5" for å passe ryggen, nå ligger den bare og trykker. Så jo, den er dessverre litt "groteskt" lang ;-)

Har sett på Globus-sports hjemmesider, og det finnes dessverre ikke annet enn 17,5" av den typen.

Men jeg lurer litt på hvorfor så utrolig mange islandssadler bare kommer i 18" - 18" er jo veldig stort, og det finnes jo nesten ikke for "stor brun".

www.rideonair.nu eller www.islandshestkonsult.se säljer Loftur som ju är väldigt korta.
Loftur 17,5" har en anläggningsyta på ca 45 cm mot hästen. Utbytbara koppjärn för viss justering av vidden. Dock dyrare, men går att få tag i begagnade ex.

Det har också funnits en ungdomssadel som heter Katla, den borde vara ännu kortare.

Men är det så att du kan ha 16-16,5 eller är det det som funkar för hästen?
(du ska ha en handflata mellan baken och bakvalvet)

Liknande trådar

Utrustning Har tenkt å kjøpe disse støvlene, men usikker på hvilken storlek jeg skal ta. Er det noen som har støvlene og kan si om de blir videre i...
Svar
4
· Visningar
236
Senast: MimmiNO
·
Hästmänniskan Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og jeg trenger å skrive av meg.... kanskje er det noen andre der ute som har hatt lignende...
Svar
18
· Visningar
1 287
Senast: Lobelia
·
Övr. Hund Behøver hjelp og synspunkter. Skriver på norsk så blir det minst feil. Jeg og samboeren fikk oss ny hund for 6 år siden, en da 9 mnd...
Svar
4
· Visningar
1 361
Senast: Bison
·
Utrustning Jeg har nettopp fått min første wow-sadel i posten. Siden jeg har en hest med kort rygg har jeg kjøpt et par paneler i størrelse 0...
Svar
1
· Visningar
1 223
Senast: VivianK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka