Glömsk matte! p-piller

aida

Trådstartare
Först, ja jag ska kastrera dem.

Jag har glömt att fixa nytt recept till katternas piller och insåg det nu idag när jag skulle ge dem. Jag har en tablett kvar och två katter...
Kan jag dela den och ge dem en halv tablett var denna vecka?
Eller kan de vänta ett par dagar extra, tills jag kunnat fixa nya?

Det står inget om halva tabletter i bipacksedeln eller på fass, bara att stora hundar ska ha dubbla dosen.
 
Sv: Glömsk matte! p-piller

Det lär ju knappast ge fullgott skydd med en halv dos var! Att vänta över tiden betyder ju samma sak, skyddet avtar. Då riskerar du en parad katt som får problem...

Så om du nu skall kastrera dem, kanske detta är en god tid att göra det på? :)
 
Sv: Glömsk matte! p-piller

De är innekatter, så det är bara grannarnas nattsömn som är i fara.
Jag har tyvärr inte råd att ta dem båda nu, student, det blir för stor utgift på en gång. Men som sagt jag ska göra det.

Det jag funderar på är om den halva dosen kan göra dem "stabila" tills jag har hunnit ringt och hämtat ut de nya pillren?
Eller är det bättre att bara låta det gå ett par extra dagar? De borde ju inte hinna börja löpa...
 
Sv: Glömsk matte! p-piller

Hade jag varit i ditt läge hade jag gett den ena katten full dos och låtit den andra vänta några dagar tills jag fixat nya p-piller.

Jag har nån gång missat att ge min katta p-piller på utsatt dag så hon har gått över med några dagar och hon har inte börjat löpa av det. Om det är så på alla honkatter kan jag dock inte svara på.
 
Sv: Glömsk matte! p-piller

Vet du att en löper snabbare, så ge den piller.
I vanliga fall kan jag missa ett antal dar utan problem med mina, men nu smålöps det trots piller. Vårkänslor.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 108
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 382
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 169
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 062
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp