Glucosamin igen..

tinafinis

Trådstartare
FUnderade på det här med glucosamin.

Min polle har ju lite problem med muskelaturen i bakpartiet och är där av lite stel.
Hon mjuknar till efter lugna ridpass och då jag ridit lite dressyr med henne.

Tror ni att glucosamin har kunnat hjälpa till att stimulera o bygga upp muskleran eller hur det nu verkar?

Hon rids tre fyra gånger i veckan, ingen tävlingshäst eler nåt sådant.

Sedan undrar jag hur man gör under betes perioden. Då ger jag henne bara kraffoder då jag ridit, då lönar det väl inte sig att ge glucosamin?

Sedan undrar jag inför betet, om man bara tar bort fodret o släpper på bete, hur reargerar kroppen då när glucosaminet tas bort?

Ja ett par frågor från mig igen.

Sv: Glucosamin igen..

Glucosaminet är ju till för att röliggöra hästar i träning alt. gamla hästar inte något som stimulerar och bygger muskler

Det har inte med foder att göra, men har du provat Back on Track t.ex täcke eller ryggstycke? Finns ländtäcke också. Att ha när man rider, när hästen står inne på vintern, eller en stund innan ridtur som extra uppvärmning.

Det är så jädra bra att förebygga muskelproblem måste jag säga! :) Mycket väl placerade pengar.

Det har inte med foder att göra, men har du provat Back on Track t.ex täcke eller ryggstycke? Finns ländtäcke också. Att ha när man rider, när hästen står inne på vintern, eller en stund innan ridtur som extra uppvärmning.

Det är så jädra bra att förebygga muskelproblem måste jag säga! :) Mycket väl placerade pengar.
Jo jag tittade lite på bot idag hos vet. Men hon kan ju inte gå med täcke nu.. lite varmt.
Vet att bot ska vara bra. Hon skulle haft nåt över ryggen hela tiden....
Men dom där ryggstyckena, kan man lägga dom bak på ländpartiet o fästa det??

Nej jag förstår att hon inte kan ha täcke nu. Ryggstycket kan man sy fast eller fästa i ett annat täcke eftersom det har "ringar" runtom kanterna, kanske kan man fästa i ett jättetunnt "nättäcke" eller något och sätte det i ett varmare sen på vintern.

OK, men varför står de då att de e bra för musklerna???

Citat: "Är ett kroppseget ämne som ger starkare vävnader i muskler, senor och skelett, vilket i sin tur skonar
kroppen under stark påfrestning. Behovet ökar i takt med träning och tävling"

Bara ett av många.

Forskningsresultat och det man själv tycker låter vettigt :p

Fast jag tyckte ju det lät vettigt att de skulle verka positivt för muskelaturen ju

Liknande trådar

Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras... 2
Svar
21
· Visningar
4 370
T
Hästvård Igår när jag skulle ta ut min häst på morgonen så var han halt först verkade det vara i vänster fram men efter att jag gått lite med han... 2 3
Svar
46
· Visningar
3 514

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka