Glucosamin vs Grönläppad mussla

brandkattis

Trådstartare
Vet, vill att jag börjar ge glucosamin,
läst lite o många verkar förespråka grönläppad mussla.
Vad har ni för erfarenheter ni som provat båda?

Sv: Glucosamin vs Grönläppad mussla

Att grönläppad mussla fungerar bäst. I alla fall på mina hundar. Har en som äter det nu och fungerar bra på det. Den förra hunden fick också preparat med grönläppad mussla och fungerade jättebra. När det var slut nån gång och jag istället köpte med gurkmeja istället så blev det en rejäl försämring. När det, för oss, bra preparatet inskaffades igen blev hunden bra igen.

Sv: Glucosamin vs Grönläppad mussla

Nackdelen, som jag hört om, är att den grönläppade musslan börjar bli utrotningshotad. Vet dock inte själv hur det är med den saken, bara hört det ryktesvägar.

Liknande trådar

Hundhälsa Lyssnade lite på riksdagsdebatten om hundsmuggling och blir sååå beklämd. Nu hamnade jag mitt i och ärligt talat orkade jag inte lyssna...
Svar
5
· Visningar
731
Senast: Bulldoozer
·
Hundhälsa Börjar känna mig lätt desperat så letar erfarenheter om det finns några. Har en 1 årig hanhund av aktiv sällskapsras. Han har till och...
Svar
15
· Visningar
1 455
Senast: Alexandra_W
·
Hundhälsa Jag bor på landet i Östergötland (inte runt Linköping eller Norrköping, utan på landet utanför en liten tätort), och har tre hundar...
Svar
13
· Visningar
836
Senast: Nepenthe
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
823
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka