Glucosamin

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare filuren
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 800
F

filuren

Hej!

Undrar om de glucosamin preparat som finns till oss människor på apoteket fungerar att ge till hästar? Eller är det nåt annat iblandat i det man ger till hästar för att de skall ta upp det på ett speciellt sätt eller så? Hade ju varit väldans käckt om man bara kunde gå till apoteket och köpa:)

Sv: Glucosamin

Jag ger gurkmeja istället.
Effekten är densamma, bara det att plånboken inte blir lika tunn som med det andra prep.

Vet inte riktigt om det är samma men jag skulle då aldrig gå till apoteket och köpa det om det nu vore samma.

Tycker det är dyrt som det är, vill inte ens tänka på vad det skulle kosta om man köpte det på apoteket.

Håller med ryttarsmurfen. Jättedyrt att köpa till människor. Det finns till mycket bättre priser i hästsportaffärer. Tror att Granngården har också. Annars tror jag att det är samma glucosamin. Skillnaden är nog bara priset.

Med tanke på att människor brukar köpa häst-burkar med Glukosamin för att det är mycket billigare, tror jag inte att det lönar sig att köpa på Apoteket. Men jag kan ha fel, har aldrig kollat priserna själv.

svea skrev:
Med tanke på att människor brukar köpa häst-burkar med Glukosamin för att det är mycket billigare, tror jag inte att det lönar sig att köpa på Apoteket. Men jag kan ha fel, har aldrig kollat priserna själv.

Sant, och ofta är ju de preparat som är för människa också betydligt svagare. Därför köper många glugocamin för häst till sig själv, dosen blir lägre och inköpet drygare och på så sätt mycket billigare.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
888
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 201
Foder & Strö Haha visste inte hur jag skulle formulera rubriken 🙈 Jag har en häst som varje vår när det börjar växa blir svullen runt ganascherna...
Svar
9
· Visningar
623
Senast: iNHALE
·
Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
434
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31