Gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gnälltråd

Spyr snart på Korp och svensk akademisk ordlista. Blä för överambitiösa nyblivna doktorer som plågar sina universitetsstudenter :(

KL

Ett stort gnäll över min redan trasiga värkande kropp som fan inte blev ett dugg bättre av ridturen i kväll. Ridhästen skulle framåt i 300 blås medan handhästen gjorde sin specialare och tvärnitar och ställer sig som en jäkla fånghäst men frambenen rätt ut.
Ponnyracka:mad:

Jag mår inte alls bra och vill bara gråta just nu :arghh: Och eftersom jag vet att inte det hjälper och att det "bara är mesar som gråter" så ger jag fan i det och gnäller för att jag är så gräsligt känslig i stället.:rage:

Jag lever inte nu. Jag lever för sen. Jag vill njuta av nuet nu, men det finns inget kvar att njuta av. Så jag är gnällig för att jag inte har sen här redan!!!

:(

kl

Måste få gnälla på mina ben! Blir dem så torra av den kalla luften eller? De kliar i alla fall skapligt mycket!

kl
På att jag är genomförkyld sen i måndags. Har jobbat alla dagar, med feber, men idag sa jag stopp!

Plus så åker min pojkvän till London ikväll och ser honom inte på hela helgen :(

Jag är gnällig för att jag inte mår bra. Fick ett litet EPanfall i går (ett "bete-sig-underligt-anfall bara) och jag är så in i helsikes trött rent fysiskt, som om jag inte sovit på evigheter, trots att jag har sovit och vilat många timmar sedan i går.

*kl*

Kan inte förstå att min pappa är borta. Vi som har gjort allt ihop, haft hästarna ihop. Fina underbara, roliga pappa. Han som aldrig varit sjuk, alltid varit ett stöd för allt och alla. Alltid ställt upp.
Bara några veckor efter att han satt på sin fina hingst och red dressyrkurs somnade han in. Fick en chock när jag såg honom ligga i sängen bara en skugga av sig själv. Han var ju mitt i livet, stark och frisk. Min starka pappa liksom. Fyfan. Skitliv

Senast ändrad av en moderator:

Större företag som inte betalar sina fakturor till mindre företag. Det är ett jävla oskick :mad:

Bara för att jag just skrev i gladtråden om vilken bra dag det är fick jag genast stickande ont i magen. Har inte lust och tiiiid med detta.

Större företag som inte betalar sina fakturor till mindre företag. Det är ett jävla oskick :mad:

Det är på G att bli lag på att man bara har 30 dagar på sig att betala sina fakturor, även då företagen. Detta då att större företag annars drar ut på det och på så sätt kan sätta mindre företag i konkurs om det vill sig illa.

O jag glömde gnälla!

Jag är fortfarande alldeles för trött för att orka göra något vettigt i dag heller. Har sovit och vilat massor, men är alldeles för trött ändå.

Det är redan lag.
Men betalar de inte så hjälper ju lagen föga. Det går dessutom att avtala annat. Sambon jobbar åt Nestlé också och de har 60dgr punkt. Men de betalar iaf.

Njäe, det är inte lag ännu, i alla fall inte enligt läraren på kursen jag läser. För om det hade varit lag dessutom så hade ju Nestle inte haft 60 dagar.

Men vad trist i vilket fall att de inte betalar! :(

Jo man kan avtala om annat. Det diskuterades ganska långt innan avtalet med Nestlé ingicks. Nu är det egentligen bara "besvärligt" på första fakturan, sen rullar det ju på iaf.

Just det här fallet är dock ett företag som själva gnäller på att de inte får sina fakturor betalda...
Och försöker påstå att det tar tre bankdagar för en betalning till Plusgirot att gå igenom...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag och min make bor på en gård och vi trivs jättebra här men finns vissa saker som vi hade kunnat vara utan. Vi har alltså inga...
Svar
14
· Visningar
875
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 545
  • Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
678
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 089
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka