Gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gnälltråd

KL

Skitvecka med redan stressigt kvällsarrangemang måndag som jag plötsligt blev ensam med, medarrangören (som hade nyckeln!) hade helt i tysthet gjort upp andra planer och där stod jag ensam med teknisk utrustning och deltagare. Hela aktiviteten blev försenad och jag hade djurjobb kvar hemma efteråt.
Idag tisdag lyckas sambon boka in mig och de tre barnen på två olika flighter tillbaka upp från Göteborg efter jul till avsevärt högre priser :nailbiting: än det var tänkt. Ej ombokningsbara biljetter och just nu känns det som att det blir inga pengar kvar till några julklappar till barnen i år.
Skulle åka på dressyrclinic ikväll, middag förgjorde matlådor var lagda i frysen av någon duktig och tog en evighet att tina så jag fick stressa som en tok idag igen och kom en kvart efter start ändå.

Har redan haft ont i magen i flera veckor och är sjukt irriterad över småsaker just nu men hoppas att resten av veckan blir lugnare. Men då förväntar sig sambon att jag fixar hästvakt så att vi kan åka till Stockholm över helgen hela familjen - vilket vi var överens om tidigare men då trodde jag inte att jag skulle ha både sto och unghingst längre utan att de kvarvarande kunde vara i samma hage medan vi var borta. Nu frågar barnen mig om vi ska åka torsdag eller fredag och jag fattar inte ens om han tänkt åka med dem själv eller inte. Jag hade gärna åkt med dem själv om han ändå inte har tänkt åka men tanken var att vi skulle bo hos hans syster och hennes man och det blir ju lagom kul för dem om inte han kommer... Har ingen lust egentligen att lämna gården till någon annan under de här premisserna, varenda gång vi har åkt bort har det varit lösa hästar eller sönderdragna täcken, saker som aldrig händer när vi är hemma. Jag kommer aldrig att kunna åka bort. Gnäll, gnäll.

Senast ändrad:

kl

Har så grymt ont i halsen. Jag har aldrig haft så här ont förut i halsen. Det känns som ett stort sår, jag är svullen långt upp i gommen och att svälja oavsett om det är varmt eller kallt vatten är som taggtråd och jag måste liksom ta sats och i stålsätta mig innan jag sväljer.

Min tandläkare tipsade mig om en munskölj som heter Gengigel, senast jag var där och beklagade mig över att jag brukar ha blåsor i munnen som förhindrar möjligheten att dra tandtråd. (ngt att skylla på). Jag har inte provat den ännu. Det kanske är värt att prova om du har så ont. Jag ska nog prova den för mitt halsont då jag är svullen och har ont hela väggen långt fram i gommen.

Nu har råttorna kommit för hösten.

Min katt drog iväg för två veckor sedan och har inte synts till sedan dess. Nya katten har inte hemma på flera dagar och jag fick ett glatt mail från en granne om att han varit där och gosat så hon hade ställt fram en egen skål mat åt honom. Som om det skulle vara en GLAD nyhet!

MORR.

Hur i helvete ska jag få hem mina katter om grannen klappar och matar dem? De HAR mat hemma och den ena är dessutom vild. Han kommer in om dörren är öppen men snart är det för kallt för att ha öppna dörrar i timmavis.

I taket på kontoret krapras det med stora tänder. Dessutom springs det i väggarna. Bara en tidsfråga innan de börjar springa rut mina fötter. Och katterna är hos grannen...

Snart blir jag folkilsken

*knapp*

Jag är så trött på min ena kollega hon gör fel väldigt ofta men skyller alltid ifrån sig och som idag så sa jag till att hon beställt fel vara till några kunder och hon snäser bara ifrån "JAHA!? och VAAAAD stog det i mailet då?" ja det stog att dom skulle ha en 3 liter vin och du beställde en flaska på 1,5 liter... så dom var inte så glada.. "jaha..." svarar hon bara då och skiter i att ta ansvar för att hon gjort fel..

nästan varje dag får man stå där i kassan och säga "eh.. ja.. det blev visst fel här ser jag... ja det var ju synd att hon inte mailade tillbaka och talade om för er att det var si o så.."
det är pinsamt och ger oss dåligt rykte :(

*kl
Nu är jag gnällig och ledsen.

2-3% av alla graviditeter utvecklas som utomkvedshavandeskap.

Det är pyttefå, så varför ska jag drabbas?!

Och nu tänker jag gnälla på att jag fortfarande inte egentligen vet vad de gjorde på operationen, hur jag ska sköta såren, om det är meningen att jag ska få mens nu, om jag ska ha ont i naveln osv.

Kort och gott så tycker jag att informationen efter op har varit helt värdelös.

Stackars dig :( Hoppas verkligen du kryar på dig och mår bättre snart!

Jag vill inte att vintern ska komma! I dag var det snorhalt på min joggingrunda. Vill inte!
Vill att ett superjobb ska flyga på mig.

Klockan är inte ens sex. Ska träna. Sen ska jag jobba nästan tolv timmar. Vill bara vara. Den mentala energin har gömt sig.

KL

GNÄLL!

Skogen kring stallet där jag står har blivit utdömd och håller på att avverkas. I och med det har skogsbolaget kört sönder samtliga ridvägar som vi använder för att ta oss iväg på uteritter. Dessutom ligger det nedhuggna träd, kvistar och skräp precis överallt. Det går visserligen att ta sig fram till häst om man är försiktig, men det är så lerigt och skräpigt att det är ett rätt riskabelt företag. Min häst blir spänd och stressad över underlaget och jag är orolig för att han ska sticka sig eller ramla omkull i leran (gör han det är risken överhängande att jag själv blir spetsad på en stubbe ...)

Enda alternativet är att skritta en dryg halvkilometer på en tungt trafikerad 70-väg (där ingen håller 70 och få tar hänsyn till ryttare) för att komma till de bättre slingorna. Ridbana finns, men att harva omkring på den varje ridpass känns inte som ett alternativ.

:arghh: Det värsta är att jag inte ser någon ljusning. När snön kommer blir det ännu farligare att rida på de sönderkörda vägarna. Och halkigare på bilvägen. :cry:

Men ring till bolaget och prata med dem. De vet ju inte att ni lider ifall ni inget säger. Säg att där ni ridit är helt sönderkört och fråga när de tror att allting kommer att vara återställt, eftersom era liv helt plötsligt blev vääääldigt tråkiga.

Öppna upp en konversation med dem. De kanske inte gör någonting ändå, men chansen att de faktiskt fixar en stig är betydligt större ifall ni pratar med dem och berättar vad skadorna i skogen orsakat er.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag och min make bor på en gård och vi trivs jättebra här men finns vissa saker som vi hade kunnat vara utan. Vi har alltså inga...
Svar
14
· Visningar
875
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 550
  • Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
681
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 106
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka