Gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gnälltråd

KL

Jag är trött på mig själv som pajjade min iPhone. Den femte (?) i raden som tappas bort eller förstörs av undertecknad. Orkar inte ens berätta för folk om det eftersom folk tycker det är en kul grej att jag lyckas förstöra min telefoner på löpande band :( (Ja, jag är ur form på det stora hela.)

Gnäller på vädret, så tråkigt!! Så nu känner jag mig väldigt svensk också (för det är väl typiskt svenskt att prata och gnälla på vädret:D)

Är så sjukt trött på människor som vara tänker på sig själva!!!!
Jag behöver inte en massa gulligull, men när man verkligen känner att en person gång på gång gör saker bara för egen vinning skull, så tappar jag respekt och vänskaplig kärlek!!!! Usch!!!

Trött på att vara trött, ska på en intervju imorrn, sen vicka och en intervju på onsdag. Men hjärnan är helt avstängd.

kl

Usch idag var första ggn jag lämnade mitt älskade lilla pyre på dagis för att inte se henne på 1 vecka, baksidan med min separation. Grät hela vägen till jobbet :(.

KL

Jag är så JÄVLA trött på sambons moder. Och ärligt talat lite trött på underbara, fina, alldeles för snälla sambon också som bara tackar och tar emot, både för sin egen del och för min del :banghead: .

Hur kan en vuxen människa, pensionär sedan länge till och med, ha klarat sig genom livet när hon beter sig som ett gnälligt litet barn hela tiden? Allting är alltid fel. När vi firade förra julen hade vi till exempel bestämt att inga julklappar mellan oss vuxna. Hennes två barnbarn på tre och fyra fick däremot massor av julklappar. Gissa om vi fick gnäll för det i efterhand? Vad synd det var om henne som fick sitta där utan klappar medan de öppnade klapp efter klapp. Ja, men jisses människa, nästa gång räknar vi dig till barnen!

Och nu de senaste månaderna har det varit ett väldigt gnäll om en av våra katter. Katten är i grunden inte våran och när den fick flytta hem till sin ägare på prov var det ett väldigt gnäll fast alla vi inblandade tyckte att det var en bra lösning. Sedan har hon skrivit ett par gånger i veckan om den där "stackars" katten, vad synd det är om den osv. Det är inte det minsta synd om katten... När jag till slut fräste ifrån är jag jävlig och kall. Men vi har ju yttrandefrihet i landet, så det måste hon ju kunna sägas utan att jag tar åt mig?

Sen fjäskas det en massa när vi är där, och så fort vi åkt kommer det arga mail om hur dåliga vi är.

Hur som helst så vill jag mest säga upp kontakten, men det går ju inte så länge sambon finns med i bilden :/

Senast ändrad:

KL

Som vissa vet fick jag akut avliva min häst i fredags, så fredag - lördag var jag totalt överkörd och så söndag - måndag mådde jag helt ok. Idag ser jag att en ny häst kommit till stallet där min häst dog och jag totalt bryter ihop. Varför? Jag klarade ju mig i två dagar. Känner mig patetisk. :banghead:

Kl

Så trött hela dagen och nu när jag får sova får jag inte en blund. Och sen går på toa och ser mitt hår som ser hemskt ut! Och detta efter att ha varit hos frisören. Aldrig mer låta någon annan klippa mitt hår!! :mad:

Nu när jag fått ut mig detta kanske jag kan få somna.

Kl

Är fortfarande så arg efter gårdagens vetbesök med hunden. Den stackarn har fått rävskabb :( Men förbannad blev jag över bemötandet vi först fick. In på ett rum och så kastade de sig över hunden trots mina protester då hunden är väldigt lättstressad och har en dålig erfarenhet av veterinären som jag jobbat mycket med de senaste nio mån eftersom han efter det förlorade förtroendet för okända människor. Vi Hr varit på två vet besök efter det som blev fel och det Hr gått super. Igår sopade de bort allt det jobbet och lyssnade inte när jag sa ifrån. Jag var trött och det gick en säkring, blev fullständigt skogstokig så de fick veta vad jag tyckte och tänkte.. De borde begripa bättre! Har de verkligen ingen koll på hundspråk som veterinärer och djursjukvärdare? Såg ett till praktexempel på hur man får en hund osäker när jag satt i väntrummet, en timid golden som en djursjukvårdare skulle kolla hull på, ställer sig framför nosen på den, tar ingen kontakt utan vräker sig fram över den och börjar nypa den i sidorna. Syntes mer än väl hur obehagligt hunden ansåg det vara och den försökte komma undan men hölls fast och fick bannor när den la sig ner för att visa hur underdånig den var... D flesta hundar är sååååå jäkla snälla och finner sig verkligen i det mesta!
Är så arg på mig själv också som inte vrålade ifrån direkt när jag märkte tt de sket i vad jag sa och körde över mig. Jag lät det gå för långt! Fan fan fan fan! Men efter psykbrytet igår lär det väl stå en varning både för hund och matte i hans journal så de lyssnar.. Hoppas bara det går att få tillbaka förtroendet för främmande igen, nu vet jag ju hur det fungerar att träna det.

Nästa gnäll är att jag måste åka 20 mil med en opålitlig bil, men måste bli klar med det jobbet.. Behöver VILA men det får bli i morgon. Hoppas jag! Skulle behöva ringa massa samtal för jobbets räkning, men det kan jag iaf göra från sängen.

*kl
Människor som har svårt att hålla sig till sanningen och dessutom inte tar vara på toppenchanser och sen skyller ifrån sig. Det är jag hjärtans trött på.

kl

Jag är trött på mig själv för att jag tvunget skulle ta en liten galopp igår (där vi alltid galopperar och det alltid går bra) och just igår kastade sig herr häst och jag for i backen, landade mjukt och fint men vad hjälper det när jag roterade vänsterbenet i stigbygeln (föll åt vänster men landade på högersidan) och sabbade foten så nu har jag ont, ont, ont...

Ännu tröttare blir jag på oförstående vänner som inte förstår att jag ev. får ställa in helgens planer eftersom att jag INTE kan gå på min fot. Den gör ont konstant.. värst är det när jag varit uppe på toa och lagt upp den på kuddarna igen, då bultar det i hela foten.. :crazy:

Patetisk för att man sörjer? om än något fördröjt. NEJ! Det är baksidan med hästarna att känslorna tar över när man egentligen vill kunna styras av sitt förnuft.

Får jag gnälla av mig över mina arbetskollegor, jag började dagen med att via email tillrättavisa en kollega (vänligt men bestämt) och fick bara massa bortförklaringar tillbaka *grr* slutade med att jag fick sluta maila för lusten att gå bort och slå honom i huvudet blev för stor!

sååå jävla trött på den här hostan jag haft i 9 månader som vägrar gå över, och läkaridioterna misstänkte astma, men sen fick jag göra utblåstest och det var normalt. trots det fick jag inhalator som jag nu ska köra med, har testat 2 dar nu men känner ingen bättring, snarare värre. usch. :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag och min make bor på en gård och vi trivs jättebra här men finns vissa saker som vi hade kunnat vara utan. Vi har alltså inga...
Svar
14
· Visningar
875
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 544
  • Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
678
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 086
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka