Gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror jag gräver mig en grop. Min ena häst gick över bommen idag och landade som ett U och innan de lyckats plocka bort bommar + vägg osv så dog hon! Bommarna nödutlöste inte utan de fick slå med hammare på.

Trött på allt elände :banghead:
Oj vilken chock! Beklagar!

Snöhelvetet!
Pulsade i 2 dm i morse med trasig fot( tror jag lyckades att inte skada den)
Blött hår i snöstorm och sönderfrusna händer gjorde att jag nu har ont halsen. Hoppas att det är tillfälligt.

Huvudvärk.
Tandvärk.
Och en jäkla försäljare som både ringde på och knackade på min dörr alldeles nyss för att snacka om fiberanslutning. Jag har inte beställt något sådant, jag har heller ingen lust att stå och lyssna på någon nisse som står och babblar om det nu.
Talade om att han kunde återkomma dagtid när inte barnen sover om han hade något och säga, sedan stängde jag dörren.
"Men vi jobbar fram till kl 21" Och? Inte mitt problem, uppskattar ändå inte att folk kommer vid den här tiden.

Jaha nu har jag lyckats vänt den här jävla förkylningen och börjat se framemot krogshow och hotellnatt... Vad händer? Jo krogshowen ställer in... Nu återstår att se om det går att boka av hotellet... annars åker vi väl dit ändå en natt men det känns en aning snopet...:crazy:

Någon har slängt ut en sabla massa lappmögel här... och slänger ner det fortfarande :cautious:

Tur att bilen har 4WD, otur att jag inte har någon borste :arghh:

Igår ringde någon från försäkringsbolaget jag har hästen försäkrad i och lovade att mitt ärende (livskadeanmälan/tillstånd till avlivning) skulle ses över under dagen. Idag ringer jag till handläggaren som inte ens öppnat ärendet. "annat kom emellan"
Börjar nästan gråta så får typ lägga på i örat på henne.

ALLA jag pratat med har lovat mig att livskadeanmälan är prioritet, att det ska kollas på så snart som möjligt osv osv. Normal handläggningstid är 10-14 dagar. Idag har det gått 10 dagar. Jag är så otroligt arg och så otroligt ledsen att jag inte vet var jag ska ta vägen.

Igår ringde någon från försäkringsbolaget jag har hästen försäkrad i och lovade att mitt ärende (livskadeanmälan/tillstånd till avlivning) skulle ses över under dagen. Idag ringer jag till handläggaren som inte ens öppnat ärendet. "annat kom emellan"
Börjar nästan gråta så får typ lägga på i örat på henne.

ALLA jag pratat med har lovat mig att livskadeanmälan är prioritet, att det ska kollas på så snart som möjligt osv osv. Normal handläggningstid är 10-14 dagar. Idag har det gått 10 dagar. Jag är så otroligt arg och så otroligt ledsen att jag inte vet var jag ska ta vägen.

Men har du ett försäkringsombud? Ring i så fall den och be om påstötning.

Tack för några värmande ord.. Ja det känns grymt tragiskt, om hon ändå överlevt så jag kunde satt henne i avel i alla fall ( Laptop-Calido-Calando). Ibland förstår man inte livets nycker och det jag har att säga om det här året är att det går hårt fram. Antingen är det väldigt bra grejer som händer eller väldigt dåliga, inget mellanting. Så ska det hända åt så är det lika bra att göra de ordentligt liksom :banghead:

Men har du ett försäkringsombud? Ring i så fall den och be om påstötning.

Jo det kanske finns.. Får ta det nästa vecka efter avlivningen. Har mailat någon kundombudsman så länge. Handläggarens "jag har inte tid att prata med dig" gjorde ju inget bättre. Inte heller "har haft mer brådskande/viktiga ärenden".

Skönt att höra att man inte är prioriterad när ens bästa vän ska dö.

Nu snöar det och blåser igen... :cautious:
men stakcare.
Jag har gråmulet och 2 plus.

Fast jag förutsåg ju inte att jag skulle sova lika länge som vanligt när jag slog av ljudet på klockradion. Så nu vaknade jag en timme senare. Dvs vid samma tid som kroppen brukar vilja.
:crazy: nu ligger jag en timme efter i mitt inbillade tidsschema.

men stakcare.
Jag har gråmulet och 2 plus.

Fast jag förutsåg ju inte att jag skulle sova lika länge som vanligt när jag slog av ljudet på klockradion. Så nu vaknade jag en timme senare. Dvs vid samma tid som kroppen brukar vilja.
:crazy: nu ligger jag en timme efter i mitt inbillade tidsschema.

Glömde det gnället ja, det var ju någon jävel som kom och snodde en timme i natt :cautious: :wtf: Kan man göra en polisanmälan?

Det snöar och regnar om vartannat idag, mina barn tycks ha vaknat på fel sida både igår och idag. Eller så glömde de hörseln på skola och dagis i fredags

Glömde det gnället ja, det var ju någon jävel som kom och snodde en timme i natt :cautious: :wtf: Kan man göra en polisanmälan?
En timme? Själv blev jag väckt strax före 3 av en febrig son, han fick alvedon och efter någon timme somnade han om, jag var då klarvaken och tittade lite på tv, satt vid datorn för att äntligen komma in i sömnmode igen strax efter 6... Det hade ju varit bra om jag då hade fått sova, men nejdå då tyckte fågelj*vlarna utanför fönstret att det var morgon och satte igång och kvittrade för glatta livet och picka på fönstret. Sen skulle maken upp eftersom det var tävlingsdag för barnen, nåja bara för den ena eftersom den andra som sagt fick hög feber, så det var bara att försöka vakna till och hjälpa dem iväg som skulle iväg, sen tänkte jag somna om, men då vaknade feber sonen och ville ha lite gos och frukost... Nu funderar jag på hur jag ska hålla mig vaken till vettig sovtid ikväll för att inte vända på dygnet alldeles...

Tror jag gräver mig en grop. Min ena häst gick över bommen idag och landade som ett U och innan de lyckats plocka bort bommar + vägg osv så dog hon! Bommarna nödutlöste inte utan de fick slå med hammare på.

Trött på allt elände :banghead:

Usch vad hemskt, beklagar , en helt fruktansvärd situation att behöva genomlida.

Jag har insett att den jävla bilolyckan jävlades mer med mitt huvud än jag trodde. Jag är rädd när jag kör bil, rejält :( är vägen ren är det inga problem men om det är is eller snö... blir jag rädd. Jag litar inte på bilen, jag litar inte på däcken och jag litar inte på mig.

Det gör mig så jävla ledsen rent ut sagt :cry: en stor del av mitt jobb och min tillvaro (med särbo 53 mil bort kortaste vägen) går ut på att köra bil i alla väder.

Jag vill ha tillbaka mitt självförtroende :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag och min make bor på en gård och vi trivs jättebra här men finns vissa saker som vi hade kunnat vara utan. Vi har alltså inga...
Svar
14
· Visningar
875
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 550
  • Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
681
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 113
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka