Gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon jävla fartdåre körde ihjäl katten (nu stannade han och sa till men ändå) och jag har skadat svanskottan så har ont som in i helvete.
Och blir nog jag som får berätta om katten för svärmor

Jag har insett att den jävla bilolyckan jävlades mer med mitt huvud än jag trodde. Jag är rädd när jag kör bil, rejält :( är vägen ren är det inga problem men om det är is eller snö... blir jag rädd. Jag litar inte på bilen, jag litar inte på däcken och jag litar inte på mig.

Det gör mig så jävla ledsen rent ut sagt :cry: en stor del av mitt jobb och min tillvaro (med särbo 53 mil bort kortaste vägen) går ut på att köra bil i alla väder.

Jag vill ha tillbaka mitt självförtroende :(
Är den bilen du har nu som du krockade med? För mig blev det bättre när jag bytte bil.

Jag har insett att den jävla bilolyckan jävlades mer med mitt huvud än jag trodde. Jag är rädd när jag kör bil, rejält :( är vägen ren är det inga problem men om det är is eller snö... blir jag rädd. Jag litar inte på bilen, jag litar inte på däcken och jag litar inte på mig.

Det gör mig så jävla ledsen rent ut sagt :cry: en stor del av mitt jobb och min tillvaro (med särbo 53 mil bort kortaste vägen) går ut på att köra bil i alla väder.

Jag vill ha tillbaka mitt självförtroende :(
Vilken tuff situation :(
Vad hände? Du kanske skulle behöva hjälp med att bearbeta händelsen. Inte kul och behöva vara rädd ju

@Kethets Fy vad hemskt!
Stackars katten :( jäkla dårar som inte kan köra ordentligt.
Jobbigt med din svanskota också.

Är den bilen du har nu som du krockade med? För mig blev det bättre när jag bytte bil.

Jag krockade inte, utan kraschade pga en isfläck. Kvittar vilken bil jag kör, det är lika illa ändå. Bilen jag kraschade med kommer ingen att köra igen :p *galghumor*

Hoppas det går lite bättre när jag kommer hem till lilla Saaben, det är min älskling.

Jag krockade inte, utan kraschade pga en isfläck. Kvittar vilken bil jag kör, det är lika illa ändå. Bilen jag kraschade med kommer ingen att köra igen :p *galghumor*

Hoppas det går lite bättre när jag kommer hem till lilla Saaben, det är min älskling.
Krocka/krascha same same ;) Får hoppas det blir bättre då, det du kan börja göra är att gå igenom däcken innan du sätter dig i nya bilar och se om det hjälper.

Vad hände? Du kanske skulle behöva hjälp med att bearbeta händelsen. Inte kul och behöva vara rädd ju

Jo, jag skulle nog behöva det. Men det tar emot och försäkringen är inte direkt hjälpsam. Jag misstänker att jag skulle behöva ut och sladda på en sjö eller dylikt men det går ju inte nu (de flesta isarna är kassa plus att jag riskerar ingen jobb-bil).

Särbon hade en bra kommentar när jag berättade för honom och undrade vad sjutton jag skulle göra: "Du ska köra bil!" :p och det är nog lösningen. Det lite sjuka i det hela är att jag är faktiskt inte rädd att göra illa mig utan rädd för att kvadda en till bil, typ vad ska folk (och uppdragsgivare...) säga

Senast ändrad:

@Kethets Fy vad hemskt!
Stackars katten :( jäkla dårar som inte kan köra ordentligt.
Jobbigt med din svanskota också.
Hon verkar ha dött på fläcken, är nog värst för hennes syskon och svärmor. Ingen här kan köra ordentligt. Hon var ändå mitt på vägen när hon blev påkörd.

En kompis som väjde för ett rådjur, sladdade och hamnade i diket. Hon klarade sig bra fysiskt men bilen blev skrot. Hon blev osäker och rädd en bra tid efteråt. Hon fick tipset att boka tid på körskola. Först en vanlig lektion, så att hon kände förtroende för bilskolläraren. Sedan bokade de en tid på halkbanan, så att hon fick öva sladdar och känna att hon kunde hantera det. Det kanske vore något?

Krocka/krascha same same ;) Får hoppas det blir bättre då, det du kan börja göra är att gå igenom däcken innan du sätter dig i nya bilar och se om det hjälper.

Däck osv är fine men minsta lilla tendens till släpp (som jag tidigare inte hade hetsat upp mig för) gör att pulsen stiger.

Det hjälpte väl inte att jag körde på ett rådjur med egna bilen efter olyckan och innan jag åkte upp och jobbade... :meh: den veckan var inte min vecka om man säger så.

Jo, jag skulle nog behöva det. Men det tar emot och försäkringen är inte direkt hjälpsam. Jag misstänker att jag skulle behöva ut och sladda på en sjö eller dyligt men det går ju inte nu (de flesta isarna är kassa plus att jag riskerar ingen jobb-bil).

Särbon hade en bra kommentar när jag berättade för honom och undrade vad sjutton jag skulle göra: "Du ska köra bil!" :p och det är nog lösningen. Det lite sjuka i det hela är att jag är faktiskt inte rädd att göra illa mig utan rädd för att kvadda en till bil, typ vad ska folk (och uppdragsgivare...) säga
Du kanske kan ta en lektion på en halkbana? Du håller inte till på västkusten? Annars hade jag kunnat fixa det.

En kompis som väjde för ett rådjur, sladdade och hamnade i diket. Hon klarade sig bra fysiskt men bilen blev skrot. Hon blev osäker och rädd en bra tid efteråt. Hon fick tipset att boka tid på körskola. Först en vanlig lektion, så att hon kände förtroende för bilskolläraren. Sedan bokade de en tid på halkbanan, så att hon fick öva sladdar och känna att hon kunde hantera det. Det kanske vore något?

Jo, absolut men det kan jag liksom inte göra med jobb-bilen och jag tror det är lite det som sitter i, jag letade ju rätt på en nästan likadan bil som ersättning åt firman jag jobbar åt.

Någon jävla fartdåre körde ihjäl katten (nu stannade han och sa till men ändå) och jag har skadat svanskottan så har ont som in i helvete.
Och blir nog jag som får berätta om katten för svärmor

Och så ledsen för katten :cry: är väldigt rädd när jag åker en genväg till Arlanda/E4:an hemifrån för vägen går genom flera små byar och det är massor av katter där så jag kör extremt försiktigt. Plus att jag ojade mig väl lite för särbon när han körde när vi åkte där så han kallar den nu för kattvägen... men vi har inte kört på någon kisse :up:.

Jo, jag skulle nog behöva det. Men det tar emot och försäkringen är inte direkt hjälpsam. Jag misstänker att jag skulle behöva ut och sladda på en sjö eller dylikt men det går ju inte nu (de flesta isarna är kassa plus att jag riskerar ingen jobb-bil).

Ok, är nog lite som när man åker av hästen tror jag. Man måste upp igen och rida för att motverka rädslan. :p
Men halkbana som andra skrev om kanske vore något. Du kanske kan höra med en trafikskola om du kan boka en av deras bilar, så behöver du inte ta jobbets bil.

@Kethets Åh :(
Men det är ju bra att hon inte behövde lida alla fall.

Och så ledsen för katten :cry: är väldigt rädd när jag åker en genväg till Arlanda/E4:an hemifrån för vägen går genom flera små byar och det är massor av katter där så jag kör extremt försiktigt. Plus att jag ojade mig väl lite för särbon när han körde när vi åkte där så han kallar den nu för kattvägen... men vi har inte kört på någon kisse :up:.
Kör man försiktigt har man i alla fall gjort det man kan! Problemet är att ingen gör det här och är kurvigt och dålig sikt som fan trots att de flesta vet om barn, katt och hund.

Ok, är nog lite som när man åker av hästen tror jag. Man måste upp igen och rida för att motverka rädslan. :p
Men halkbana som andra skrev om kanske vore något. Du kanske kan höra med en trafikskola om du kan boka en av deras bilar, så behöver du inte ta jobbets bil.

Jo, nog tror jag att jag hoppade upp i sadeln igen rätt snabbt... chefen hyrde en Volvo V70 (jag var på väg till flyget för att hämta honom) och vi körde den under helgen men jag kunde inte köra ner den till Dalarna för den var uthyrd efteråt. Det de kunde ge mig var en j-la bensin-Caddy :yuck: över berget vid Los blev det halv snöstorm och jag faktiskt inte helt säker på att jag skulle ta mig hem, så mycket snö var det på vägen. Hade jag suttit i någon 4WD hade jag inte varit lika bekymrad.

Problemet med halkbanan är att jag verkligen skulle behöva göra det med en stor 4WD och testa med 2-hjulsdriften i, det var ju därför jag kraschade. I Falun har de bara vanliga personbilar så vitt jag vet.

Men visst, jag tog mig väl aldrig tid att processa vad som hände utan körde på bara. Har en tendens att begrava mig i jobb plus att det var en massa strul som hände med jobbet så jag fick köra brandkårsutryckning veckan efter olyckan fast jag hade tänkt att ta det lugnt då.

Har sista veckan haft extrem huvudvärk. Främst i bakhuvudet och i huvudets högra sida. Så pass att det omöjligt går att sova på nätterna. Har också ont i leder och muskler i hela kroppen, men det kan ju bero på sömnbristen. Detta börjar snart bli outhärdligt eftersom jag inte får ngn vila öht. Inga värktabletter hjälper ett skit, inte ens receptbelagda. Har aldrig haft huvudvärk tidigare, inte i ngn form. Är inte en person som liksom "klagar", är snarare den som går till jobbet med bruten fot typ.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag och min make bor på en gård och vi trivs jättebra här men finns vissa saker som vi hade kunnat vara utan. Vi har alltså inga...
Svar
14
· Visningar
875
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 550
  • Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
681
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 113
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka