Gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åhh jag är så gnällig idag!!!!
Meeen jag var på ett event där jag fick lämna pga att en person tyckte att det var lämpligt att ha sin hund springande lös med kopplet efter sig. Jag hade också hunden med och personen tyckte att "det är väl bara släppa ihop dom och låta dom leka" :banghead:
Till saken är att hens hund var en unghund med massa energi som formligen mosade min hund (2.5 kilo, liten tant på snart 12 år) och jag ville liksom inte plåga livet ur henne. Den andra hunden fattade ju liksom inte heller att "nej nu är det nog" utan körde fullt ös medvetslös och jag ville dels inte att min hund skulle bli skadad och dels inte utsätta henne för detta då hon är så snäll och timid att hon troligen skulle låta den andra hunden krossa henne utan att hon sa ifrån...

På vägen hem i bussen satt en unge sen och illvrålade hela bussresan. Mamman bara "åhhh lilla vän... gulle gull". Seriöst det var liksom inte ett spädbarn, det var en arg skrikig unge på ngt år. VARFÖR SÄGER HON INTE TILL UNGEN? :banghead::banghead::banghead: Mina trumhinnor höll på att sprängas så jag hoppade helt enkelt av bussen och gick hem istället. :meh:

Förutom det vanliga med illamående, ptds, halvt ofungerande förhållande så vill jag gnälla på att jag kan få +5 kr i lön om jag kan tänka mig att bo 20 mil bort i sommar. Det är en hel del men jag kommer nog inte klara det.
Skulle ju kunna förhandla med min chef men är nyanställd och känner mig feg.

Och nu såg jag att jag la mitt jobbpass samtidigt som ett läkarbesök så jag får avboka det. Sen så ska jag jobba på en dag som jag egentligen ska träffa en kompis på men är sjukt osugen på det då det vi ska göra går emot mina principer.

Förutom det vanliga med illamående, ptds, halvt ofungerande förhållande så vill jag gnälla på att jag kan få +5 kr i lön om jag kan tänka mig att bo 20 mil bort i sommar. Det är en hel del men jag kommer nog inte klara det.
Skulle ju kunna förhandla med min chef men är nyanställd och känner mig feg.

5 kr O_o

stress och alla krav.... Folk planerar alltid in grejer på helger och antar att alla jobbar kontorstider vardagar. Jag har jättesvårt att rodda om och just nu har jag noll koll på hur jag ska få ihop allt.
Min kompis ska ha dop för sin unge. En söndag och såklart krockar det med allt. Ser mörkt ut att jag ska kunna komma. Hon kommer garanterat bli superbesviken/sur över det.
En bekant ska gifta sig helgen innan fashionweek. Jag vet att det kommer vara kaos då för mig och bröllopet är knepigt till, resan kommer ta flera timmar och det är allmänt krångligt med kommunikationer (ute på en ö och dåliga förbindelser). Osade tack men nej tack och hänvisade till situationen. Fick då svaret "vad tråkigt, men vill du inte komma kan vi naturligtvis inte tvinga dig". För mig är det ett riktigt martyr-svar helt ärligt :banghead:
Så less på allt och alla just nu! :wtf::wtf::wtf:

stress och alla krav.... Folk planerar alltid in grejer på helger och antar att alla jobbar kontorstider vardagar. Jag har jättesvårt att rodda om och just nu har jag noll koll på hur jag ska få ihop allt.
Min kompis ska ha dop för sin unge. En söndag och såklart krockar det med allt. Ser mörkt ut att jag ska kunna komma. Hon kommer garanterat bli superbesviken/sur över det.
En bekant ska gifta sig helgen innan fashionweek. Jag vet att det kommer vara kaos då för mig och bröllopet är knepigt till, resan kommer ta flera timmar och det är allmänt krångligt med kommunikationer (ute på en ö och dåliga förbindelser). Osade tack men nej tack och hänvisade till situationen. Fick då svaret "vad tråkigt, men vill du inte komma kan vi naturligtvis inte tvinga dig". För mig är det ett riktigt martyr-svar helt ärligt :banghead:
Så less på allt och alla just nu! :wtf::wtf::wtf:
Men dina vänner måste väl ha koll på dig och ditt liv? De kan ju inte förvänta sig att du ska kunna släppa allt när det passar dem?
Nu började det visserligen blir skrämmande många år sedan vi gifte oss, men jag kommer ihåg att jag blev mest trött på den muppen som var bjuden enbart för att släktrelationen krävde det och sen krävde att få ta med sig sin helt nya partner och att de skulle sitta bredvid varandra... Och efter bröllopet hade mage att gnälla över att hen med partner fick sitta längst ut på ett bord... :cautious: Varken jag eller maken hade träffat partnern före eller efter för det tog slut veckan efter vårat bröllop...

Jag är hemskt gnällig över att jag nu nått min maxvikt någonsin :crazy::meh:
Ingen kul känsla.

Men men, det är bara att bryta ihop och sedan ta sig samman.

Mvh//mooi, ordförande i föreningen "Vi som badar i vassen"

Gnäller lite över min oförmåga att få ner den fina analysen jag har i mitt huvud i förståelig text... Och att jag hittar på tusen andra grejer att göra istället för att verkligen försöka... :meh:

När målaren har varit hemma hos dig, kladdat ner parkettgolvet, kissat på toan och på golvet utan att spola eller torka upp och kladdat ner på toalettens ovansida med något som jag gissar var kaffe. J Ä V L A F J A N T

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag och min make bor på en gård och vi trivs jättebra här men finns vissa saker som vi hade kunnat vara utan. Vi har alltså inga...
Svar
14
· Visningar
875
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 550
  • Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
681
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 113
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka