Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När de införde nytt sophämtningssystem i min hemby så tänkte de som kom med de nya tunnorna tilldela en soptunna till mina föräldrars vedbod. Hus som hus......och nu vill jag gnälla på min kommun sm ska börja med insamling av matavfall. Det är jättebra!!
Men... för att få slippa den bruna tunnan måste man skaffa sig en godkänd kompostbehållare. VARFÖR?
Jag slänger enbart potatisskal, äggskal och teblad och grönsaksrens. De multnar fort tillsammans med övrigt trädgårdsavfall. Varför måste jag skaffa en komposttunna för tusenlappar? Morr.
jag har i alla tider slängt kompost "i en hög på marken". Eller på dyngstacken. Det har gått bra.
Nu måste jag skaffa en DYR åbäkig plastbehållare till tebladen.
![]()
![]()
![]()
Varför betalade du inte mer då, för att visa din uppskattning för hantverket?Har fått tag i ett virkat överkast på loppis, det är jättevackert och jag är glad samtidigt är jag skitförbannad på att det såldes för ynka 20 kronor när ett sådant handarbete till överkast för dubbelsäng tagit någon människas tid och möda.
Jag vill helt enkelt gnälla på att hantverk inte får den uppskattning deg förtjänar av andra människor.
SÅ hatten av till den fantastiska ( förmodligen kvinna) som skapat detta överkast som nu pryder min säng.
Har lyckats gå upp sju kilo sen förra sommaren. JAG ÄR SÅ SÄMST. Måste sluta dricka irish coffe och käka bullar hela jävla tiden....![]()
Inte innan den 7:e![]()
Men helt allvarligt, du är smal och väldigt vacker (det har inte med smalheten att göra). Sedan förstår jag om du vill ändra till en kanske mer hälsosam kost men det är en annan sak![]()
Äh, hacka inte på dig själv sådär. Du är bra som du är!Har lyckats gå upp sju kilo sen förra sommaren. JAG ÄR SÅ SÄMST. Måste sluta dricka irish coffe och käka bullar hela jävla tiden....![]()