Gnisslande hamsterhjul?

Nera

Trådstartare
Någon som vet vad man kan göra åt ett hamsterhjul som gnisslar när hamstern springer i det?

Hjulet är 18 cm/dm och är av plast.

Skulle verkligen behöva tips på vad man kan göra för natten har nästan varit somnlös! :(

Sv: Gnisslande hamsterhjul?

smörj med vasselin!

Om det inte är ngt fel på hjulet i övrigt så funkar det super. Annars kan det ju gnissla om hjulet på ngt sätt har blivit skevt men då får man banka till det lite först.

malu

Hade en dvärghamster en gång i tiden vars hjul gnisslade. Vi tog vanlig frystejp och satte ett varv runt pinnarna som hjulet hänger på och då blev det tyst.

Ta isär hjulet från piggen och smörj med lite matolja emellan.
Det brukar få hjulen att sluta gnissla.

Liknande trådar

Övr. Barn När slutade era barn att växa, och hur mycket växte de på slutet? Min 13-åring är 175 cm och växer han 2 dm till så får han inte plats i... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 974
Senast: SaraXX
·
Däggdjur Hej! Har för två veckor sen köpt min sons första husdjur. Efter noggrant övervägande landade det i två gerbiler. Buren var inköpt och...
Svar
2
· Visningar
355
Senast: Breen
·
Gnägg Har en värmebalja från willab, har funkat prickfritt och vattnet har hållit sig isfritt vid längre temperaturer än det står att den ska...
Svar
4
· Visningar
713
Senast: CaisaCax
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 260
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Husky från USA, tips och råd m.m