god ton vid dop

Status
Stängd för vidare inlägg.
Y

yodi

mitt första barn ska döpas nästa helg och i en anan församling än den vi tillhör, enligt dom på församlingshemet vi har pratat med så kostar det inget men hör det till god ton att ge prästen en peng eller att ge en blomma eller något?
 
Sv: god ton vid dop

Om ni vill och känner för det så kan ni göra det, en blomma är nog lämpligast isådana fall, men prästen får betalt genom clearing med eran hemförsamling så det är inget ni måste.
 
Sv: god ton vid dop

yodi skrev:
mitt första barn ska döpas nästa helg och i en anan församling än den vi tillhör, enligt dom på församlingshemet vi har pratat med så kostar det inget men hör det till god ton att ge prästen en peng eller att ge en blomma eller något?

vi både gifte oss och döpte sonen i en "icke-hemförsamling" och den prällen tackade då inte nej till en femhundring. Sen om hon lade den i kollekten eller tog hand om den själv är upp till henne tycker jag.... det är värt hur mycket som helst att få en trevlig förrättare, tycker jag som är ateist....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 108
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 839
Senast: Madalitso
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 703
Senast: Lhas
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
39 912
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp