Bukefalos 28 år!

Godis & Garn inom tull, Sthlm

Gottexperten ligger på Sergelgatan 33

Vet inte om Karamella vid Hötorget finns kvar? Minns den som väldigt bra när jag själv bodde i Sthlm.
Mitt city, ditt city... mitt i city!
Lär ju ha vägarna förbi bägge under de dagar jag disponerar hotellrummet. :d

Makeri 14 ligger inne i Stockholm!

Hon har väldigt inspirerade instakonto och en del lite ovanligare garner så tror det är väl värt ett besök.

https://makeri14.com/

Kan också hålla med i tipsen om Litet nystan, mysig butik!

Lägger också till att det låter sjukt härligt och att jag gärna hade joinat 😃.
Alltså... Makeri 14 har en ju hört talas om i poddar och grejer. A place to be, som en säger.
Klart värt att smyga förbi (kanske våga kika in), bara för att boosta sin knitting karma om inte annat.

Alltså, det ska bli så skönt att packa en pyjamas och en flaska vin och bara VARA med något vackert på nålarna och spana efter blåbussar och/eller måsar över riddarfjärden. Livet har left en jävla RÖV med vårt hushåll i många år nu (folk började dö redan månaderna innan Covid), så att leja ut mamsellerna på kollo till morsan och dra iväg en stund är en life saver. Kanske bokstavligt?

Nu ska iofs den blivande maken med ner, men annars brukar jag boka en långweekend bara åt mig själv för att bara andas den Stockholmsluft jag saknar svårt. Ät gott, promenera på västerbron och mälarstränderna, se fartygsanlöp och räkna tunnelbanevagnar... och paya en liten homage till alla mina gamla portkoder i stan. Bli lite våt i ögat av stationsutropen på vägen fram.

Nu hittade jag ju åter till stickningen r/t egen ohälsa under Covid, och jag längtar verkligen efter att orka åka iväg och hänga med stickande kvinns och bara vara med andra. Så jag spar den om att fler fattar grejen med detta sorts gemyt. :heart
 
w00t?!
Sist jag var nere på pilla-naveln-med-seaview-resa var jag för katten där och shoppade bling de la bling á la Charles Owen. En era till ända...
De hade slutrea för typ två år sedan, sedan stängde de helt i början av 2020 tror jag det var. Och jag håller med, en av de bättre ridsportbutiker jag besökt! Däremot har du ju Stockholms häst butik på Grevgatan 36, också trevlig!
 
De hade slutrea för typ två år sedan, sedan stängde de helt i början av 2020 tror jag det var. Och jag håller med, en av de bättre ridsportbutiker jag besökt! Däremot har du ju Stockholms häst butik på Grevgatan 36, också trevlig!
Ah. Det var bra många år sedan jag jag var där sist och brände laxar. Och nu är jag inte ens aktiv längre inom ridsporten.
Men ändå... jag jobbade i krokarna när det begav sig och travade förbi ibland och kikade i fönstren. Men allt har en ände, och korven den har två.
 
Tjipp igen!

Komplikationer har tillstött kring vistelsen, som iom detta nu är 100% pyjamasgig. Utgår från att det är socialt accepterat att hasa omkring iklädd onepice med java i en pappmug på alla monopolgator en hel weekend...

ERGO: nu behövs det fan choklad!
Vart köper en finchoklad* - saluhall? Butik? Adress?
Praliner** vore jävligt kul.


* nåväl... allt från valrhonakakor och uppåt iaf.

** lite läckrare än Kahls gärna.
Är bortskämd med att kila på Gefle Chocolaterie hemma och snaska handgjutet på Mackmyra n such. Kan Sthlm kontra?
 
Tjipp igen!

Komplikationer har tillstött kring vistelsen, som iom detta nu är 100% pyjamasgig. Utgår från att det är socialt accepterat att hasa omkring iklädd onepice med java i en pappmug på alla monopolgator en hel weekend...

ERGO: nu behövs det fan choklad!
Vart köper en finchoklad* - saluhall? Butik? Adress?
Praliner** vore jävligt kul.


* nåväl... allt från valrhonakakor och uppåt iaf.

** lite läckrare än Kahls gärna.
Är bortskämd med att kila på Gefle Chocolaterie hemma och snaska handgjutet på Mackmyra n such. Kan Sthlm kontra?
Green praline!!
 
Tjipp igen!

Komplikationer har tillstött kring vistelsen, som iom detta nu är 100% pyjamasgig. Utgår från att det är socialt accepterat att hasa omkring iklädd onepice med java i en pappmug på alla monopolgator en hel weekend...

ERGO: nu behövs det fan choklad!
Vart köper en finchoklad* - saluhall? Butik? Adress?
Praliner** vore jävligt kul.


* nåväl... allt från valrhonakakor och uppåt iaf.

** lite läckrare än Kahls gärna.
Är bortskämd med att kila på Gefle Chocolaterie hemma och snaska handgjutet på Mackmyra n such. Kan Sthlm kontra?
Chokladfabriken? https://chokladfabriken.se
 
Ejes! Osäker på om det är extraordinärt bra, men extraordinärt trevligt :) som bonus gör de egna geléhallon!
Ville först att det skulle vara Ejes Garn i Solna & Hässelby som hade egna geléhallon - bästa av två världar.

Men googlade fram att det är Ejes choklad vid Gärdet. Lätt värt att ta sig dit för hemstöpta hallon. Spänks!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp