Godis till valp?

Mina djur äter färskfoder/barf till vardags så jag föredrar att göra eget godis - tycker det är billigt och och praktiskt och bra, men ibland slinker det ned en bit leverpastej eller korv också. Eller ost och popcorn. :angel: Men det är ingenting jag skulle använda till vardags.
Framförallt att det är billigare att göra eget. Vill man köpa med så mycket kött som möjligt/ bara kött och gärna svenskt så går det på 70-80 kr/ 100g och det är inte mycket för pengarna.
Håller man utkik i butikerna när det är extrapris eller kort datum kan man hitta detsamma fast i kilopris istället.
 
Framförallt att det är billigare att göra eget. Vill man köpa med så mycket kött som möjligt/ bara kött och gärna svenskt så går det på 70-80 kr/ 100g och det är inte mycket för pengarna.
Håller man utkik i butikerna när det är extrapris eller kort datum kan man hitta detsamma fast i kilopris istället.
Det stämmer säkert! Mor och far tar alltid med godis till "barnbarnen" när de kommer över och de är noga med att det är naturligt - typ älgburgare- men satan i gatan vad det kostar! Ibland sitter prislapparna kvar och jag häpnar. O_O

Men vi är förstås tacksamma. :love:
 
Nar jag vill vara saker pa att aven Mallen ska foredra godiset framfor storningar anvander jag kyckling, helst ungsbakad, skuren i sma bitar. Rottisen viker inte med blicken om jag har godis, det kan vara vad som helst ... garna sallads blad. 🙄
 
Jag ger inte så mycket godis, annat än när jag utställningstränar mina valpar och då använder jag vanligen samma foder som valpen äter. Det blir inte många bitar per dag eftersom jag tränar mycket korta pass.
 
Även jag använder minihjärtan i vardagen då det är så behändig storlek. Jag är lat och vill ha ngt lättillgängligt för tre minuter spontanträning i köket där jag inte vill köra leksak. Gud nåde så använder jag även frolic i vardagsträningen men orkar aldrig stänga påsen ordentligt så dom blir hårda och svårdelade i farten.

Åker vi iväg och tränar kan jag ta något roligare.
 
Ni som gör eget godis. Fördelar ni det i små burkar, eller försöker ni krafsa fram bitarna ur en gammal glassburk efter behov? Finns inte risk att det härsknar i godisfickan om det inte används direkt? Eller håller det bättre än man tror?

Jag har kokat kyckling vid ett par tillfällen, men upplevde inte att det hade särskilt högt värde jämfört med mjukt köpegodis. Visserligen serverats halvfryst och kokt helt utan salt. Kanske borde piffa upp receptet?
 
Ni som gör eget godis. Fördelar ni det i små burkar, eller försöker ni krafsa fram bitarna ur en gammal glassburk efter behov? Finns inte risk att det härsknar i godisfickan om det inte används direkt? Eller håller det bättre än man tror?

Jag har kokat kyckling vid ett par tillfällen, men upplevde inte att det hade särskilt högt värde jämfört med mjukt köpegodis. Visserligen serverats halvfryst och kokt helt utan salt. Kanske borde piffa upp receptet?
Jag torkar så nä lär vara mycket till om det blir dåligt av att det inte ligger i burken i några dagar innan det används.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 475
Senast: Mabuse
·
  • Låst
Hundhälsa Jag hamnade för ett tag sedan i en diskussion med några uppfödare om det här med mentalitetsbeskrivningar av hundar. Uppfödarna var...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
9 662
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 146
Senast: iNTOHiMO
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 465

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp