Gödselplatta

M

Mallory

Nu har jag och min familj köpt en hästgård, och stallet som hör till har ingen gödselplatta. Vad finns det för alternativ?

Betong är det vanligaste vet jag , men jag har också hört om gummiplatta.

Vad har ni för gödselplatta och är det bra?

Måste det vara speciella mått?

Tacksam för svar ;)

Sv: Gödselplatta

Materialvalet är upp till brukaren själv, bara det är tätt.

Ja, det finns minimimått i förhållande till antalet hästar, det är olika i olika delar i landet hur mycket lagringskapacitet man behöver, så kontrollera detta med din kommun.

Okej.. Tack , men jag har hört att man inte får lägga gödselplattan vartsomhelst heller, utan det får man fråga på kommunen också..? stämmer det?:confused:

Ja, det är kommunen som avgör om platsen är lämplig, det kan ju t ex vara för nära grannar eller strandskydd, så kolla det med dem innan så kommer de ut och kollar.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma... 2
Svar
24
· Visningar
3 234
Senast: mars
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 639
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 407
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 605
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka