Gödselplatta?

P

pixiegnomen

Om man har ett stall med 4 hästar, måste man ha en gjuten gödselplatta då? Gränsen går vid 5 hästar har jag för mig?
 
Hmm..jag ska oxå anlägga en gödselplats och är nyfiken,måste man inte gjuta alls om man har färre hästar ? Alltså, inte i botten heller ? Jag har två och trodde att jag skulle behöva gjuta en platta.
 
Har för mig att förprövningen du menar med fem hästar är för själva stallet.

Vad gäller gödselhanteringen så är det något du bör kontakta din kommun om, då regler kan skilja dem emellan.
 
Jag tror faktiskt att gränsen för gödselplatta går vid samma antal som förprövningen, dvs 5 hästar och mer.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Nya grannar i villaområde där vi har stall/lösdrift för tre hästar. Vinterhagen ligger mot grannens tomt men mer än 4m från huset och...
2
Svar
36
· Visningar
4 670
Senast: __sofia__
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
1 973
Senast: Smurfoff
·
Anläggning Hej! Vi ska någon gång framöver bygga ett litet stall hemma på gården. Det kommer maximalt att rymma fyra hästar. Jag har kontaktat...
Svar
8
· Visningar
1 819
Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
8 745
Senast: Sorgsen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp