Bukefalos 28 år!

Gör vi rätt?

M

mizzcat

Imorgon har vi en tid bokad för att ta bort våran ena hankatt Sigge. Vi har haft en jävla massa kiss och bajs inne på olika ställen, och vi vet att det är han och den andra hankatten (Isse) som gör det. Sigge är dum mot Isse, han låter honom inte gå på lådan och sitter och vaktar honom hela tiden (Isse gömmer sig under en säng, där gör han sina behov ibland också eftersom han inte får komma ut)

Nu har Isse åkt till mamma och pappa på semester tills Sigge är borta, men nu känns det bara fel! Sigge har blivit så himla go nu sista dagarna och det är ju inget bråk mer, men så fort Isse kommer hem så kommer det ju börja igen, och det är Sigge som startar alla bråk.

Vad hade ni gjort? Jag hoppas verkligen att det här är rätt...
 
Sv: Gör vi rätt?

Uträttar han fortfarande sina behov på fel ställen nu när den andra är bortrest? Om inte, kunde kanske dina föräldrar ta en av katterna?! Någon av dem bör väl försvinna gissar jag, frågan är vem och vart. Det verkar jättejobbigt, men du har ju uppenbarligen funderat en del på det eftersom du ändå kommit fram till ett beslut och då får du ju "bara" bestämma dig för att du gör rätt. :crazy:
 
Sv: Gör vi rätt?

Hej

Tycker synd om dig som måste fatta ett sånt beslut. Har själv varit i den sitsen. Mina katter har kattlucka och kan gå ut och in som dom vill, samt att dom har en låda inne. Hade problem med en av mina honkatter som satte sig överallt och kissade. Jag kunde sitta och titta på tv och då gick hon helt fräckt fram och satte sig bakom tvn och kissade. Disskuterade med flera veterinärer om vad som kunde vara fel men dom hittade inget fysikst fel på henne. Så jag valde att ta bort henne. Tråkigt. Ingen tröst för dig men jag tycker nog att du väljer rätt.
 
Sv: Gör vi rätt?

Ofta beror det på nått (inte alltid) och kan man hitta den orsaken så går det ofta att bli av med problemet.
Att säga om det är rätt eller fel är svårt, det är bara ni som kan avgöra. Har man testat allt, t.ex omplacering mm så visst.
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
12 169
Senast: tott
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 824
Senast: Kaching
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 139
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 824
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp