Bukefalos 28 år!

Göra om till mp3

sarma

Trådstartare
Har en bunt CD-skivor (köpta) som jag vill ha i mp3-format. Windows Media Player gör ju bara till wma vad det verkar som, så jag misstänker starkt att jag behöver något annat program. Har XP i en dator, 98 i den andra. Är inte intresserad av att behöva betala något för ett program. Någon som har tips?

Känns lite dumt att behöva ladda ner låtarna för att få dem i rätt format när jag ändå köpt skivorna.

/Ida
 
Ok, det hela har troligtvis löst sig med lite program från snäll släkting, bla audiograbber.

/Ida
 
Den mest vettiga blandningen att använda, om man vill ha bra kvalité, är EAC tillsammans med Lame.

Det krävs iofs kanske lite mer än ett musklick för att få det hela att fungera, men med resultatet man får kan jag inte rekommendera något annat.

Läs mer här:

http://www.punbb.org/articles/mp3.html
 

Liknande trådar

Hemmet Jag misstänker att min Google Nest wifi-router har problem. Wifit går av och på hela tiden random långa stunder. Än så länge verkar...
Svar
4
· Visningar
556
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 450
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Ja, hur gör man egentligen? Det finns nog många både säljare och köpare här inne som kanske har svar. Jag vill och behöver ha en ny...
2
Svar
31
· Visningar
4 100
Senast: Kiwifrukt
·
Äldre Säkert en gammal text iom att 50-öringar finns omnämnt- men ack så aktuell.... "En dag i staden. Jag är sugen på kaffe kände jag en...
Svar
3
· Visningar
1 436
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • FÅRtråden
  • Valp 2025

Hästrelaterat

  • Insektsspray
  • Föl 2020
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp