Gold Medal bomvidder...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare sleepy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 5 275
Sv: Gold Medal bomvidder...

Nej, men om de ä'r så bra ska de väl vara fina i vilken butik du än kollar?
:smirk:

Bara för att lädret blir mjukt när man putsar det betyder fortfarande inte att det är bra läder. Min syrra har en gammal kingston som är väldigt mjuk i lädret men inte betyder det att det är bra läder. Stubbens sadlar har väldigt hårda kåpor men det är inte pga att det är dåligt läder uytan bara för att det är tjockt läder. Dåliugt läder känns plastigt och det visar sig i längden vilka som håller....

hur är det med globus bomvidder egentligen?
vad är vad och någon som vet bomvinkel på de olika talen? jag behöver 100-105..
får man låna hem sadel för att prova från dem?

Du måste vända dig till en återförsäljare av sadlarna för att få prova, och av vissa sadelförsäljare får man inte provrida nya exemplar.

30 är extra smal, 32 smal, 34 normal, 36 vid, 38 x-vid.
Min 34 är ca 100 men har nog breddat sig lite, och jag är inte helt hundra på om jag har mätt rätt. Men du bör ha en 34 eller 36.

Liknande trådar

S
Utrustning Ser her nede under "mystiske storlekar" at ikke alle er helt fornøyde med "Haflinger"-salene. Og det skjønner jeg jo, for man forventer...
Svar
2
· Visningar
1 369
Senast: sleepy
·
S
Utrustning Hööks kan skaffe meg en MAXAM cob/haflinger, 16,5\", X-vid ...og jeg er i "tenkeboksen" igjen... :confused: Maxam-salen tilsvarer...
Svar
2
· Visningar
1 242
Senast: sleepy
·
S
Islandshäst Jeg holder på å bli sprø av å lese om saler og bomvidder og vinkler og setestørrelser og ullstopping og syntetstopping og puter (bossor)... 2
Svar
34
· Visningar
7 839
Senast: Balderum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka