Golden farlig?

Ursäkta men vad är en "kampras" för något?
Man kan kampanj med vilken ras som helst och vilken ras som helst kan vara farlig. Självklart kan väl en golden också vara farligt om den har fel ägare.
Min svärmor har en blandis av raserna pitbull, Amstaff och rottweiler och jag kan tala om för er att det är den snällaste hund jag träffat.
Jag är så förbannat trött på att människor har åsikter om saker dom inte ens vet! Hunden är förövrigt 9 år idag och har aldrig gjort någon illa någonsin!
jag har dock själv blivit attackerad av en golden när jag var 4 vilket inte betyder att alla golden är galna. Det betyder att alla är inte ämnade att ha djur!
Vad föranleder detta tvingande behov att regga sig som medlem för att blåsa liv i en så gammal tråd? Dina anekdotiska erfarenheter har inget med statistik/allmängiltig sanning att göra, eller verkligheten för den delen heller.

Men det ar Val sa relevant da staden Montreal (I Canada) har en ny lag som trader I Kraft den forsta October. Alla hundar AV "kampras" eller korsningar darav Kommer fore Mars nasta ar att vara tvugna att ha munkorg nar de vistas ute och agarna maste genomga en backgrounds check (som kostar en hel del pengar) for att for att fa behalla hunden.
Alla hundar som nagonsin bitit nagon och alla hundar som nagonsin dodat ett annat djur (och de specifikt raknar upp djur som kaniner, gnagare, eller grodor:eek:) kommer att bli 'euthanized' om de Finns I ar I staden da.
Forsta October kommer alla hundar som ser ut som pitbulls och Finns I shelters att bli euthanized.

Detta har blivit en ny lag efter att en Hund bet ihjal en kvinna. Polisen meddelade att det Var en pitbull nar det hande, men senare Var det bevisat att det Var en boxer. Trots det galler laden bara "pitbull typ" hundar som definieras som pit bulls ar: staffordshire bull terriers, pit bulls, amstaffs, any mix med de raserna och alla hundar som SER UT som de raserna.
Det ar en discution vi maste halla liv I och kampa emot alla former AV lagar mot specifica raser.

Liknande trådar

H
Övr. Hund Nu har det återigen hänt en "kamphund" amstaff har bitit både en människa o en hund. I mina trakter...
Svar
15
· Visningar
1 989
Senast: Ainon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 31