Golden Retriver!

Sv: Golden Retriver!

För alla oss som har Golden, lägg in bilder osv.

Själv ska jag på min första inoff utställning med min 4månaders valp:) Någon som kan berätta lite på vad man ska tänka på osv?

Tänk bara på att ta det lungt och ha kul :) Kolla vad din hund funkar bäst på, med eller utan godis? vissa blir lite vilda av godiset och det kan då bli lite för mycket. men i ditt fall men en sån ung golden så skulle jag nog ha lite godis så det blir extra roligt :) Träna på att ställa upp hemma och träna på att hunden ska springa på ''självmant''.. Vart kommer din golden ifrån? :)

fråga det du vill ha svar på så ska jag svara så gott jag kan :)

Lycka till!:)
 
Sv: Golden Retriver!

Någon som har en golden från kennel Dewmist eller Silversign?
 
Sv: Golden Retriver!

en liten fråga. Räknas golden som brukshund? Jag tänker på mh och mt där brukshundar går först?


/sara som går i jaktgoldenköpar tankar men är rädd att det blir lite för lite hund (annars blir det antagligen schäfer)
 
Sv: Golden Retriver!

Nej Golden är inte en brukshund. Det är en apporterande fågel hund. Ang företräde på MH så om man säger att man tänkt tävla bruks med sin golden eller annan ras med för den delen. Så får man företräde gentemot de hundarna som ej ät tänkta att tävla bruks med.
 
Sv: Golden Retriver!

KL

Får vel presentera min sambos hund=)

Nickie vars fullständiga namn är: Almstranden´s N K Mayenne
Far: Kajtelas Nelson
Mor: Björkahöjdens Korall Av Lindy
Förr 2005-02-01

Och så lite bilder:
24812908.jpg

24812910.jpg

26458327.jpg

26136918.jpg

26136899.jpg

25564042.jpg


Ursäkta bildbomben;)
Meriter kommer sen, när jag pumpat min sambo på dem. Hon är tävlad i lydnad, gjort Mentalbeskrivning, tävlad i utställning mm.
Allt med bra resultat. Men senaste året har de ej tävlat något tyvärr.
 
Sv: Golden Retriver!

Kippo är efter Gyllene Horden's Lucky Luke.

Nyfiken som jag var så var jag tvungen och kolla upp om de var släkt. Jo, de är släkt, din hunds pappa och K:s pappa är syskon, och är efter Roghöjdens Master-Lad.

Va kul!

Douglas råkar också vara släkt med min mammas första golden som hon köpte för 30 år sedan :D
 
Sv: Golden Retriver!

Tänk bara på att ta det lungt och ha kul :) Kolla vad din hund funkar bäst på, med eller utan godis? vissa blir lite vilda av godiset och det kan då bli lite för mycket. men i ditt fall men en sån ung golden så skulle jag nog ha lite godis så det blir extra roligt :) Träna på att ställa upp hemma och träna på att hunden ska springa på ''självmant''.. Vart kommer din golden ifrån? :)

fråga det du vill ha svar på så ska jag svara så gott jag kan :)

Lycka till!:)


Ja nu är de ju ett tag sedan men de gick bara fint hon blev bir och big5:) Hon kommer ifrån kennel Queenbee ingen stor kennel:)
 
Sv: Golden Retriver!

Hur går de för alla goldenägare?

Själv har jag och Fanny börjat viltspårskurs och apporteringskurs:) Så roligt!!
 
Sv: Golden Retriver!

Iver har hunnit bli hela 6,5 månad. ( vart tog tiden vägen? )

Vi tränar en hel del lydnad, apportering och har även snöat in lite på olika trix.

Snart kommer vi att pausa lite i träningen och flytta 110 mil och boa in oss där, sen ska vi börja finlira på allvar! :D

 
Sv: Golden Retriver!

Just nu är det ganska lugnt med träning. Matte är en tjockis som gått över 7 dagar;) Så blir mest lätta promenader och lite allmän lydnad. Husse tränar på med Rottan så länge, men även med lilla Nickie. Lite mysiga bilder här:

Träning:
27055568.jpg

27055561.jpg

27055559.jpg


Badhundar:
27516819.jpg

27516789.jpg

27516801.jpg

Ser ni den lilla busungen i vattnet;)
 
Sv: Golden Retriver!

Lilljessicah: Ja de undrar jag med, hon var ju alldeles nyss en gullig liten en som man kunde bära runt på, nu är hon en stor dregglande tjej i trotsåldern!:) Haha! Oj vart är de ni ska flytta?

MaRomer: Oj får man grattulera och hoppas att allt ska gå bra! Åh vilka härliga bilder!:)

Idag har vi varit på viltspårskurs igen, Fanny är duktig som vanligt men hon har en tendens att bli lite het!:) Men de är ju bara för underbart att se dom jobba! Helt otroligt vilket luktsinne dom har!:P
 
Sv: Golden Retriver!

Tea är också väääldigt snabb i spåret. Ska nog prova lägga ut köttbullar i spåret så hon blir noggrannare.

Är viltspårs kursen bra? :)

Lilljessicah: Då blir vi åtminstone tre här från Umeå med golden.:laugh:
 
Sv: Golden Retriver!

Lilljessicah: Jaha vad spännande! Ska du gå på universitetet eller? :)

anja23: Ja jag tycker kursen är bra, siste gången ska vi lägga upp de som ett jaktprov och de är ju spännande:)
 
Sv: Golden Retriver!

Vad skoj med en hel tråd om golden. :D

Jag har två golden hemma. Mor (4,5 år) och dotter (13 månader). Där dottern är från min egna uppfödning Fanzia. Sen har jag även en golden som bor hos fodervärd.

Jag håller på lite med utställning, men mer med agility, viltspår, vardagslydnad, trick, cyklar mycket med dom osv. Är ingen tävlingsmänniska, men jobbar på att våga mig ut och starta på tävling snart. :o

Finns massa bilder på min kennelsida som ni hittar via www.fanzia.se klicka på kenneln så kommer ni rätt.

På kennelsidan ligger fortfarande kvar massor med valpbilder om någon mer än jag är svag för sånt. ;)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 683
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 825
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 601
Senast: Roheryn
·
Hundträning Hej! Jag kommer snart få hem min första hund. Jag har läst på och även frågat vänner med hund men skulle vilja höra lite mer tips :)...
2
Svar
30
· Visningar
2 136

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp