Goldendoodle

Sv: Goldendoodle

Tror du inte att det är så att pudeln är så bra att man vill ha lite av den i de andra raserna snarare :idea::love:
Hade vi inte hittat en så bra stammad cockerdoodle :D så hade vi helt klart valt ren pudel. De är underbara och helt perfekta, utom möjligen den där snipiga nosen :p
 
Sv: Goldendoodle

Skandalen med renrasavel?
Vad är det som jag missat, berätta gärna.

Jag tänker inte minst på BBC:s dokumentär om avarterna i renrasaveln - rasbundna sjukdomar som "förnekas" av uppfödare, extremavel (korta nosar som medför andningssvårigheter etc) osv osv. Det var väl en av anledningarna till att BBC inte längre sponsrar Crufts? Eller har jag fel där?
Det pratades mycket om det även på radion, inte bara i TV - jag lyssnar själv på BBC via Internet och har lyssnat till programmen och diverse phone-ins.
Min svärmor i Cornwall pratade/pratade mycket om det hela när vi talas vid på telefon. Jag bor ju inte själv i England längre så detta är intryck jag fått dels av svärmor (som inte var sen att haka på "trenden"!) dels av BBC både TV och radio.
Har du inte alls hört något av dessa diskussioner???
 
Sv: Goldendoodle

Men det var väl nåt liknande program här i Sverige på typ Kalla Fakta el Insider för nåt år sedan? Då gällde det schäferaveln om jag inte minns fel...
 
Sv: Goldendoodle

Men det var väl nåt liknande program här i Sverige på typ Kalla Fakta el Insider för nåt år sedan? Då gällde det schäferaveln om jag inte minns fel...

Programmet från BBC hette "Pedigree Dogs Exposed" och gjordes 2008. Jag får rätta mig lite, jag vet inte om BBC nånsin "sponsrade" Crufts men efter programmet bestämde sig BBC för att inte visa Crufts på sina TVkanaler längre. Innan dess hade man ju sändningar varje dag från utställningen.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 962
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
4 420
Senast: Milosari
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 357
Hundträning Hej Ni kanske minns mig, jag skrev en tråd för ett par år sedan om min sambo som hade köpt en hund han inte tog hand om och jag visste...
Svar
18
· Visningar
2 505
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp