golv i hästtransport-trä eller aluminium?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Smilla96
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 2 670
Status
Stängd för vidare inlägg.
S

Smilla96

Jag behöver byta golv i transport. Vad är bäst trä eller aluminium. Vilken aluminium ska man ha i så fall?

Sv: golv i hästtransport-trä eller aluminium?

Jag personligen skulle aldrig lägga in aluminium golv i en transport, du har väldigt stor risk för en keramisk reaktion mellan aluminium och galvat stål.
Järn och aluminium kommer inte överens, aluminiumet ärgar/oxiderar och pulveriseras vid längre kontakt med aluminium.

Problemet med alugolv i transport är att man aldrig ser i vilket skick golvet är underifrån på transporten, rätt som det är rasar golvet ner.

Skall du ändå ha alugolv så skulle jag tippa på syrafast aluminium.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Letar runt efter en hästtransport och är lite osäker på vilket typ av golv man ska ha. Vad jag vet är att jag inte vill ha trä. Fundera...
Svar
7
· Visningar
959
Senast: lillan222
·
Utrustning Jag måste sälja nuvarande transporten för att byta till en fronturlastad. Kraven är stabil, aluminium eller kompositgolv, sadelkammare... 2
Svar
28
· Visningar
1 202
Senast: MiniLi
·
Utrustning Har köpt en hästtransport med trägolv, men vi fick till ett aluminium golv som vi kan byta till. Har en vän som är händig som ska hjälpa...
Svar
2
· Visningar
563
Senast: Emiro
·
Utrustning Är på jakt efter en hästtransport. Har hittat en jag ska kolla på i helgen. Blev besiktad UA dec 2023. Har trägolv men man får med ett...
Svar
7
· Visningar
824
Senast: Cavallo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka