lizzie

Trådstartare
Räcker det med en plyfaskiva (plastad) på 21 mm att lägga in som golv i en hästtransport?

/Lizzie

Sv: Golv

Ja det gör det, på tex StarTrailer(även de största modellerna), Dalavagnen, mfl så är originalgolvet 21 mm laminatgolv.

Ja det gör det, på tex StarTrailer(även de största modellerna), Dalavagnen, mfl så är originalgolvet 21 mm laminatgolv.

Va bra! Det blir nämligen en tusenlapp billigare att köpa skivan från bygghandlaren än att köpa den från trailertillverkaren.

/Lizzie

Men kolla bara så att den är antifukt och antimögel behandlad innan du köper den....
För det är dom som man köper hos trailertillverkaren...

Vad jag förstod av bygghandlaren så är skivan i alla fall antifuktbehandlad eftersom skivan är plastbehandlad. Vanliga plyfaskivor är INTE det. När jag sa att jag skulle ha skivan som trailergolv så sa bygghandlaren att jag var tuvngen att ha en som är platsbehandlad = dyrare än vanlig, men jag kan kolla om den är antimögelbehandlad också innan jag beställer.

Hos trailerföretaget kostar skivan 2300 och hos bygghandlare 1400 plus att jag har 1,5 mil till bygghandlare och 5 mil till trailerföretaget.

Vill dock ha den skivan som håller längst. Tycker inte att priset hos trailerföretaget var så fruktansvärt högt iofs. Är det så att den på bygghandeln inte är antimögelbeh så kan man ju börja fundera.

/Lizzie

Det var bara ett litet tips från sambon som jobbar hos ett trailertillverkande företag....

Att skivorna är behandlade ökar livslängden vilket på sikt gör att det kanske inte är dyrare att byta 1 golv i stället för kanske 2 eller 3 ggr med ett obehandlat golv som blivit uppruttet av avföring och snö/regn m.m.

Liknande trådar

Utrustning Letar runt efter en hästtransport och är lite osäker på vilket typ av golv man ska ha. Vad jag vet är att jag inte vill ha trä. Fundera...
Svar
7
· Visningar
958
Senast: lillan222
·
Utrustning Har köpt en hästtransport med trägolv, men vi fick till ett aluminium golv som vi kan byta till. Har en vän som är händig som ska hjälpa...
Svar
2
· Visningar
559
Senast: Emiro
·
Utrustning Jag har ett 6 år gammalt Ifor Williams 506 som fått fuktskador både på frontrampen som bakrampen. Materialet i ramperna består av...
Svar
4
· Visningar
302
Senast: lizzie
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 130
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka