Google calender - dagens i-landsproblem

Silver Girl

Trådstartare
Någon som vet hur man stänger av dessa automatiska notiser som blir när man lägger till en händelse i Google calender?

Gillar den i övrigt men slipper gärna dessa onödiga meddelanden. Enda sättet jag hittat är att redigera händelsen i efterhand men det blir ju dubbelarbete varje gång. Hittar ingenstans någon inställning för detta, men det borde ju finnas.

Jag använder den inbygda appen på iOS (ipad) som är kopplad mot Google Calendar.

Jag har retat ihjäl mig på det faktum att den automatiskt sätter en påminnelsetid kl 23:30!

Jag har gått in i inställningarna och ändrat denna tid. Men vid nya aktiviteter blir det ändå denna 23:30 om jag inte klickar upp aktiviteten och väljer "ingen" påminnelse. Då slår dock den andra tiden in som jag ställt in. Tror jag blir galen.

Är det vbara du och jag som har detta problem?

Hmm, vet att jag ändrade de automatiska grejerna någonstans, men hittar det inte i appen. Kan mycket väl vara att man behövde logga in på kalendern i valfri webbläsare och göra inställningen där.

@Laa du har alltså hittat ett sätt. Det verkar ju lovande.

Jag har försökt att hitta inställningar att ändra även via datorn men inte lyckats. Ska kolla igen.

Samma problem för mig men bara i en av mina 5 kalendrar. Övriga har inte automatiskt påminnelse (som tur är, hade varit jobbigt m jobbtiderna :D). Använder Business Calendar synkad m Google.

Det var jätte enkelt när man visste hur man skulle göra *haha
Hittade under hjälp och aviseringar

Google Kalender på en dator.
  • Klicka på ikonen för inställningar
    2B5EC13DE82F73AA4D37FE6864A59C73B29D
    > Inställningar uppe till höger.
  • Klicka på fliken Kalendrar högst upp på sidan.
  • Klicka på Redigera aviseringar intill kalenderns namn.
  • Redigera en avisering genom att klicka på den eller lägga till en annan avisering.
  • Få aviseringar till datorn genom att öppna Google Kalender i en webbläsare.
Obs! Ändringarna påverkar även de mobila aviseringarna. Om du t.ex. väljer ett popup-meddelande 60 minuter före på datorn får du ett meddelande på din telefon 60 minuter före händelsen.

Google Kalender på en dator.
  • Klicka på ikonen för inställningar
    2B5EC13DE82F73AA4D37FE6864A59C73B29D
    > Inställningar uppe till höger.
  • Klicka på fliken Kalendrar högst upp på sidan.
  • Klicka på Redigera aviseringar intill kalenderns namn.
  • Redigera en avisering genom att klicka på den eller lägga till en annan avisering.
  • Få aviseringar till datorn genom att öppna Google Kalender i en webbläsare.
Obs! Ändringarna påverkar även de mobila aviseringarna. Om du t.ex. väljer ett popup-meddelande 60 minuter före på datorn får du ett meddelande på din telefon 60 minuter före händelsen.

STORT tack! Det jag missat när jag försökt hitta rätt är att gå in under kalendrar!

TACK! Jag har "aldrig" varit inne på kalenderns webbsida, utan skött inställningar via appen (hade en köpt app där man kunde göra mycket inställningar men uppenbarligen inte alla, nu använder jag den inbygda appen och där verkar man inte kunna ställa in något dylikt alls).

Men jag surfade in till kalendern. Jag använder mig mest av heldagsaktiviteter och där låg mycket riktigt en inställning med 23:30!

Tack än en gång!

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var... 2 3
Svar
47
· Visningar
8 401
Senast: fejko
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 972
Bukefalosnyheter Jag har under kvällen lagt till en ny funktionalitet som skall fungera på datorer och mobiler så länge de inte kör Safari som webbläsare... 2
Svar
30
· Visningar
3 151
Senast: Gunnar
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 490

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka