Google Chrome fungerar inte?

Mia_R

Trådstartare
Min laptop hemma har het plötsligt vägrat ladda sidor i Chrome och jag är trött på Firefox m fl. Jag har installerat om flea gånger men den vägra starta iaf. :banghead:

Några bra idéer jag kan testa?
 
Min laptop hemma har het plötsligt vägrat ladda sidor i Chrome och jag är trött på Firefox m fl. Jag har installerat om flea gånger men den vägra starta iaf. :banghead:

Några bra idéer jag kan testa?
Vet inte hur man gör men gå in i programfilerna för chrome och ta bort dem och prova installera om sen.
Aldrig gjort det själv, bara med handledning när BankID krånglade, fick då instruktioner via telefon genom hela proceduren. Det var inte chrome men alla program skapar ju filer som sen kan störa varandra vid en av- och ominstallation
 
Min laptop hemma har het plötsligt vägrat ladda sidor i Chrome och jag är trött på Firefox m fl. Jag har installerat om flea gånger men den vägra starta iaf. :banghead:

Några bra idéer jag kan testa?

Har du backat upp? Då kan du gå tillbaka till en tidpunkt när Chrome fungerade. Värt ett försök? Är du säker på att du tagit bort alla små filer som gömmer sig överallt när man tar bort och sedan installerar om. Det blir ibland lite detektivjakt. Bl.a måste man göra alla osynliga filer synliga, etc. Installera en tidigare version av Chrome inte den senaste.

Starta datorn i safe mode och pröva att öppna så det inte finns något tillägg eller app som hindrar Chrome från att starta.
 
Jag råkade ut för något liknande för ett tag sedan, då var det att Windows brandvägg hade bestämt sig för att min webbläsare inte skulle få komma ut på nätet. Så kolla det också.
 
Första steget är att gå in i Start -> Settings -> Apps scrolla ner och välj att ta bort Chrome, starta sedan om.

Sedan ctr-alt-del för att gå in i task manager och kolla om det finns några chrome som fortfarande är igång. Om det finns några chrome tabbar så högerklicka på dem och välj end task. Glömt inte bara att göra det även i Details (vet inte vad det heter på svenska eftersom jag använder ett engelsk OS). Gå in på Startup och välj disable Chrome. Då startar den inte automatiskt när du sätter på datorn och loggar in.
 
Jag råkade ut för något liknande för ett tag sedan, då var det att Windows brandvägg hade bestämt sig för att min webbläsare inte skulle få komma ut på nätet. Så kolla det också.

Ja kör man något virus program (vilket man bör göra) så ska man kolla att den inte plötsligt fått spader och vägrar att släppa igenom Chrome. Ibland måste det även göras på routern (av en för mig okänd anledning).
 

Liknande trådar

IT & mobiler Chrome har helt plötsligt helt lagt av på min dator hemma. Jag har laddat ner och startat om i omgångar men datorn påstår fortfarande...
Svar
0
· Visningar
365
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 941
Senast: Hazel
·
Bukefalos Hej, Ville bara informera om att forumet inte verkar fungera med google chrome som webbläsare, på mac om det spelar någon roll. Safari...
Svar
11
· Visningar
817
Senast: Gnist
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 912
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp