Göra animerad bild?

Sv: Göra animerad bild?

Jag vill också ha lite mer info om detta :-)

Ni behöver två program.

Ett bildbehandlingsprogram av något slag (Windows eget Paint, eller Adobes PaintShopPro eller något liknande) för att skapa de ingående bilderna i rätt storlek och utseende.

Och så en Gif Animator av nåt slag för att koppla ihop bilderna med rätt tidsintervall och allt sånt. För PC verkar denna rekommenderas: http://www.ulead.com/ga/runme.htm. Jag har dock inte testat den, det får ni nöjet att göra. :D

Tack så mycket!
..då vet jag vad jag ska leta efter.

Skulle just rekomendera att först göra bildformat osv i Photoshop o sedan göra själva animeringen i Adobe Imageready. Funkar jätte bra men det kan ju ta ett tag om man ska göra det "jättasnyggt" :)

Liknande trådar

• Låst
IT & mobiler När jag går och lägger stänger jag oftast av mobilen på nätterna. Känner inget behov av att vara nåbar på nätterna. Händer det något... 7 8 9
Svar
160
· Visningar
6 268
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del... 2
Svar
24
· Visningar
1 003
IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan... 2
Svar
34
· Visningar
989
Senast: Mirre
·
IT & mobiler När man har haft 2 influensor på raken har man tillbringat en hel del tid i sängen. Jag har kommenterat en del youtubeklipp och fått...
Svar
1
· Visningar
319
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka