Göra en skulptur

sassiball

Trådstartare
Vad kan man göra den i för material, hade tänkt ha den utomhus. Vet att jag för många år sedan besökte en äldre släkting som även var konstnär. Han gjorde först grundformen i hönsnät som han formade och sen något annat material över som täckte det och blev själva skulpturen.

Vad kan man göra den i för material, hade tänkt ha den utomhus. Vet att jag för många år sedan besökte en äldre släkting som även var konstnär. Han gjorde först grundformen i hönsnät som han formade och sen något annat material över som täckte det och blev själva skulpturen.
Jag antar att du kan göra din skulptur i betong. Jag hittade en hel del info på nätet, har aldrig gjort nåt sånt själv men nu fick jag lust att bygga en liten häst! Kan vi få se bilder på din skapelse? Gärna från början, det låter så spännande!

Jag antar att du kan göra din skulptur i betong. Jag hittade en hel del info på nätet, har aldrig gjort nåt sånt själv men nu fick jag lust att bygga en liten häst! Kan vi få se bilder på din skapelse? Gärna från början, det låter så spännande!
Jag har inte kommit igång ännu, jag behöver veta vilket material jag ska jobba med, jo men betong kan nog bli bra, googlade också. Hade också tänkt göra en häst :D

Jag får börja med att riva ner hönsgården för att få tag på hönsnät NU. Vilken storlek har du tänkt på din trädgårdshäst? A-ponny är kanske lagom att sitta på.
Och då behövs troligen någon sorts extra stark armering :angel:

Avkommans kompisgäng gjorde en grisskär häst i inflyttningspresent till killarna som köpt hus ihop. I betong. 300 kg betong. Det blev riktigt bra.

jag tror också på betong. Men gör kanske en mindre modell i lera eller gips först så du ser att den håller ihop och kan stå?

Jag har en släkting som jobbar mycket med just hönsnät och kladd på. Det personen använder är fiberbetong. Precis som det låter är det fibrer i som fungerar som förstärkning och armering. Ska tydligen vara riktigt bra för detta.

Liknande trådar

R
Fritid Dottern fyller snart år. Hon har de senaste åren knappt viljat fira eller uppmärksamma sin födelsedag alls, men sa i dag att hon nog...
Svar
17
· Visningar
1 063
Senast: Luff
·
Skola & Jobb Är sedan 2 veckor sjukskriven för stress. Stress som uppkommit av jobbrelaterade saker - att i många år bli bortprioriterad och det... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 962
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 210
Senast: sardellen
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
334
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka